עוד סמל תל אביבי נכנס לדפי ההיסטוריה. "קונדיטוריה אלברט" המיתולוגית בשוק לוינסקי, שנסגרת לאחר 84 שנים, הייתה שלשום גדושה בלקוחות ובמבקרים רבים, שבאו להיפרד ולקנות בפעם האחרונה את המטעמים ששמם יצא למרחקים - מרציפנים, בורקסים, עוגיות, עוגות ותופינים. הזמן עמד מלכת בקונדיטוריה שברחוב מטלון, שהעיצוב שלה נראה כלקוח מסרטי השחור־לבן של פעם. 
 
את הקונדיטוריה פתח ב־1935 אלברט יהודה, שעלה מסלוניקי, שם הייתה לו קונדיטוריה. יהודה הכין את המרציפנים, הבורקסים ושאר המטעמים בעבודת יד ובכל השנים לא שינה את העיצוב המקורי, שכניסה לתוכו הפכה למסע במנהרת הזמן.
 
בנו יעקב למד כבר מגיל ילדות את העבודה והמשיך את דרכו של האב. "יותר מ־80 שנה אני סביב הקונדיטוריה", סיפר הבן יעקב יהודה בן ה־86. "ההרגשה קשה, לא קל להיפרד מהלקוחות והחברים, אבל הגיע הזמן לצאת לפנסיה. בגיל שלי צריכים גם לנוח". 
 

לצדו עבדה במשך עשרות שנים רעייתו לבנה, שהפכה לחלק מרכזי מהקונדיטוריה. "אנשים באים להיפרד, אבל אלה החיים", היא סיפרה, על רקע הקונים הרבים שמילאו את המקום.
 
ביום שישי הגיעה תגבורת משפחתית של ילדים ונכדים, שהתקשו לעמוד בתורים של הלקוחות, שרבים מהם לקחו הביתה שלל מרציפנים ומאפים. 
"חבל שהמקום הזה נסגר. איפה אפשר למצוא עוד קונדיטוריות בסגנון הזה?", אמרה בעצב לקוחה שהגיעה מצפון תל אביב.