שבועיים לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד גזר על אינה סקיבנקו, הסייעת שהרגה את יסמין וינטה ז"ל בשנה שעברה בעת שהותה בגן "מאשה והדב" בפתח תקווה 17 שנות מאסר ולאחר בקשות רבות שהוגשו למשרד הפנים למתן אשרת עבודה להורים של יסמין ז"ל - דורינה וולדימיר על מנת שיוכלו להישאר בארץ ולעבוד, הבוקר (שלישי) ההורים התבשרו ששר הפנים אריה דרעי העניק להם אשרת עבודה.

לאורך כל תקופת המשפט הוארכה להורים אשרת השהייה אך רשות האוכלוסין וההגירה לא נענתה לבקשותיהם לאשרת עבודה ולכן למעלה משנה שהם אינם עובדים. ההורים שמעו על כך דרך התקשורת, כאשר אף נציג רשמי לא עדכן אותם. האם דורינה סיפרה ל"מעריב" בהתרגשות כי "התקשרו אליי מאחד מכלי התקשורת ושאלו אם אני יודעת, לא הבנתי על מה מדובר. אמרו לי מזל טוב, נתנו לך אשרת עבודה לחצי שנה. לא ידעתי מה להגיד כי אף אחד לא התקשר אליי והודיע לי, זו הייתה הפתעה".

"אני שמחה כי זה צעד ראשון וזה חשוב לי כי לא יכולתי לעשות כלום עד עכשיו בגלל שאם רציתי לעבוד זה היה לא חוקי", אמרה דורינה והוסיפה כי היא מקווה שארכת העבודה תוארך מעבר לחצי שנה. "הצעד הבא אני מקווה הוא שיתנו לי אישור עבודה לא רק לשישה חודשים אלא מעבר. אני אתחיל לחפש עבודה, אני רוצה לעבוד עם תינוקות, לפתוח גן, אבל כרגע אין לי שום דבר - כסף או הכשרה".

דורינה מעוניינת לחיות בארץ ולא דואגת מהמרחק מבני משפחתה. "אני רוצה להישאר בארץ, לא תהיה בעיה לטוס לבקר את המשפחה במולדובה. הרבה מהחברים שלי ממולדובה נמצאים בבלגיה או בארצות הברית אז זו לא בעיה. ההורים שלי יודעים שיהיו לי חיים טובים ועתיד טוב פה. אם יהיה לי טוב הם ישמחו עבורי".

כזכור, בחודש ינואר הורשעה סקיבנקו, על פי הודאתה בהריגתה של יסמין בגן ילדים בפתח תקווה בחודש יוני בשנה שעברה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. סקיבנקו הודתה באישומים המתוקנים לגבי מעשיה כלפי ילדים נוספים תחת השגחתה: במקום התעללות היא הואשמה בתקיפה.

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד לאחר שמצלמות האבטחה חשפו את הזוועה. לפי הצילומים, סקיבנקו הטיחה את וינטה על המזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה בתכנים במכשיר הסלולרי שלה עד שהפעוטה מתה.

לפני שבועיים בית המשפט המחוזי בלוד גזר 17 שנות מאסר על סקיבנקו והוריה של יסמין יקבלו 50 אלף שקלים פיצויים כל אחד. בעקבות גזר הדין, החלה עצומה הקוראת להחמיר את הענישה, עליה חתמו אלפים. "אנו נחשפים מדי יום למקרים מחרידים בהם מטפלות וגננות מעזות למחוץ תינוקות תחת משקלן, לכסות את ראשם בשמיכה ולא לתת להם שום יכולת תזוזה או נשימה. תינוקת מתה ועדיין לא הופקו שום לקחים. פסק הדין חייב להיות תקדימי וחמור מאין כמוהו. חוקים נכתבים פה בדם. דמה של יסמין הוא אחד יותר מדי".