מאבק הנכים חוזר לרחובות. עשרות נכים צפויים להגיע היום בשעה 16:00 לירושלים ולהפגין בכמה מקומות בעיר. כתוצאה מכך עלולות להיות חסימות כבישים.



לדברי אייל כהן, מוביל קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" וממובילי מאבק הנכים, הפעילות היום בבירה היא רק יריית הפתיחה. "אנו נחושים במשימתנו – להבטיח שכל נכה במדינת ישראל יחיה בכבוד ולא יצטרך להגיע למצב של פת לחם, מה שקורה היום", אמר.



"ממשלת ישראל לא מקיימת את הבטחותיה ובנוסף עוברת על החוק שהיא בעצמה חוקקה", הוסיף. "לא יכול להיות שאנו הנכים נצטרך כל תקופה לצאת להפגנות כדי לקבל את מה שנקבע בחוק. אני קורא לפקידי האוצר ולשר האוצר לסיים את משבר הנכים כבר בימים הקרובים".



במטה המאבק של "הנכים הופכים לפנתרים" וארגוני נכים נוספים שמצטרפים למחאה המשותפת, טוענים שהממשלה מנסה לטרפד את יישום התוספות לקצבאות הנכים.



דובר "הנכים הופכים לפנתרים" לביא נאור הסביר כי בינואר אמורה להתבצע הפעימה השלישית בתוספות לקצבאות, אולם כיוון שהוועדה המשותפת של משרדי האוצר, הרווחה והמוסד לביטוח לאומי טרם התכנסה, עדיין לא נקבעו הקריטריונים לקבלת הקצבאות והפעימה השלישית עלולה שלא לצאת אל הפועל.



"אנו דורשים גם לאחד את הפעימה השלישית והרביעית, שאמורה להיות רק בשנת 2021. בסך הכל מדובר יהיה בתוספת של קצת יותר מ־200 שקל לקצבה", אמר נאור. "אנחנו גם דורשים להמשיך לפעול למען השוואת גובה קצבת הנכות לשכר המינימום במשק. קצבת הנכות עומדת כיום על כ־3,500 שקל בחודש ושכר המינימום גבוה משמעותית ועומד על כ־5,300 שקל בחודש. גם בשכר מינימום קשה להתקיים, אז מה יגידו מקבלי קצבאות הנכות?" כהן הדגיש כי אנשי "קבוצת הנכים הופכים לפנתרים" נחושים בדעתם להמשיך במאבק הנכים "עד שתיפתר כל סוגיית קצבאות הנכות".



אלכס פרידמן, מיוזמי מאבק הנכים ומועמד מטעם ישראל ביתנו בבחירות לכנסת ה־22, מסר כי ישתתף בהפגנה וכי הוא דורש לבצע פעולות מיידיות לשיפור מצב הנכים והקשישים. "הגיע הזמן לעצור את המדיניות הדורסנית כלפי נכים וקשישים", אמר. "אני קורא לממשלה לקיים את החוק וליישם את הפעימות הבאות בחוק הנכים באופן מיידי".