אביעד נולד לאם בת 16 ולאב בן 18. הוא הילד הבכור במשפחתו ויש לו שתי אחיות קטנות. כשהיה בן 4 התמכר אביו לסמים ולא עבד ואמו התקשתה לפרנס את המשפחה.



המצב בבית היה קשה ופעמים רבות לא היה אוכל במקרר. עקב התמכרותו לסמים פיתח האב התנהגות אלימה כלפי האם, ואילו אצלה התפתחו דיכאון וחרדה. וכך, כבר בגיל 8 הפך אביעד למבוגר האחראי במשפחה, אך כשהיה בן 10 התחיל לבלות ברחוב עם ילדים גדולים יותר, ואלה דרדרו אותו לעישון ולביצוע גניבות ופריצות קטנות. במקביל, היחס האלים של אביו נגד האם הלך והחריף עד שלילה אחד השכנים הזעיקו את המשטרה, וזו עירבה את שירותי הרווחה. מאז אביעד הוא ילד אומנה.



הוא הגיע למעון משפחתי של עמותת אור שלום והסתגל באיטיות ולא בקלות לחיים חדשים עם הורי הבית ועם החברים החדשים. אבל בחופשות הפעילות במעון המשפחתי מצטמצמת מאוד ואז ילדים רבים חוזרים למשפחותיהם, למעט ילדים כמו אביעד שנקבע כי סביבת המגורים והמשפחה שלהם מסוכנת להם. למען ילדים כאלה מפעילה "אור שלום" קייטנה ייעודית תחת השם "מחנה אור", בתנאי פנימייה מלאים, הקולטת את הילדים במהלך החופשות הארוכות. שם הם ממשיכים לקבל את הרצף הטיפולי ההכרחי ומשתתפים בפעילויות מטעם הצוות המקצועי, המעניקות להם הן הנאה והן מקום מוגן ובטוח בזמן החופשה. המחנה מתקיים מדי שנה גם בחופשת הקיץ זה 20 שנה רצופות, הודות לתרומות. עד השנה.



25 ילדים שהוצאו מבתיהם, ובהם אביעד, אינם יכולים לקחת השנה חלק במחנה הקיץ בגלל תקציב מוגבל של העמותה, אבל אנשיה אינם אומרים נואש וקוראים לציבור להתגייס למען הילדים.



טלי חלף, מנכ"לית אור שלום, מסבירה: "אנחנו זקוקים לעזרת הציבור בסיוע למימון מחנה הקיץ. המחנה ושלל הפעילויות במסגרתו נשענים על תרומות, וככל שמצליחים לגייס יותר תרומות, כך יותר ילדים הזקוקים לכך יוכלו להשתתף במחנה. הפעילויות והחוויות המשותפות שעוברים הילדים מעניקים להם תחושת שייכות, חוויות מהנות ומעצימות לצד סביבה בטוחה ומגינה. המחנה הכרחי עבור בניית הביטחון העצמי של הילדים ועבור יכולתם לממש את הפוטנציאל הטמון בהם לאור האתגרים שעמם הם מתמודדים".



"כבר שלוש שנים שבכל קיץ אני משתתפת במחנה המיוחד הזה ובכל פעם אני מבינה למה זה כל כך חשוב", אומרת צ', בת 15 שהוצאה מביתה ומתגוררת במעון משפחתי של העמותה במרכז הארץ. "יש פה הרגשה של בית, אהבה וחום, והכי חשוב שאתה מרגיש שאתה לא לבד, שיש מישהו שאפשר לסמוך עליו ושינסה לעזור לך כמה שאפשר. צריך לאפשר לכל ילד וילדה של 'אור שלום' שזקוקים לכך להשתתף במחנה".



"אור שלום" פונה לעזרת הציבור באמצעות קמפיין JGIVE  לגיוס המונים, בתקווה שלעשרות הילדים ובני הנוער התלויים בה יתאפשר ליהנות מחופשת קיץ טובה ובטוחה.  



לתרומות לחצו כאן. ניתן גם לפנות לטלפונים 02-9936914 או 02-9936900.