כפי שדיווחנו לראשונה במעריב מתחדש מאבק העובדים הסוציאליים לאחר חמישה חודשים של מו"מ עקר עם משרד האוצר על מימון תכנית הגנה על ביטחונם בלשכות הרווחה שנתקעה בשלב התקצוב. הערב (רביעי) יקיימו העובדים הסוציאליים הפגנה גדולה בתל אביב ולקראתה הם כבר מסמנים את המטרה במאבק המתחדש שלהם – שר האוצר משה כחלון.



השבוע העלה איגוד העובדים הסוציאליים קמפיין חוצות בנתיבי איילון תחת הכותרת "כחלון. האלימות הורגת את כולנו". ענבל חרמוני, יו״ר איגוד העו״סים, מסבירה: "הכתובת נמצאת על הקיר - שר האוצר מסכן את החיים של העובדים הסוציאליים, מונע את תקצוב תכנית המוגנות ומפקיר את דמם של העובדים הסוציאליים. בחודש ינואר הוקצב פרק זמן של שלושה חודשים לקיים מו"מ ענייני ומקצועי בנושא המוגנות ולהגיע לתוצאות - ופרט לדיבורים דבר לא נעשה".



מתחילת 2019 נרשמו 45 תקיפות אלימות כנגד עובדות ועובדים סוציאליים. 90% מהעו"סים חוו אלימות מילולית, 30% הותקפו פיזית. רק ביום ראשון השבוע הותקפה עובדת סוציאלית בהוסטל למתמודדי נפש בבאר שבע על ידי עוברת אורח שהתפרצה למקום, תפסה בשיערה וגררה אותה באלימות אל מחוץ להוסטל והכתה אותה. עובדת נוספת שחשה לעזרתה הותקפה גם היא במכות אגרוף. משטרה הוזעקה למקום והתוקפת נעצרה. בינתיים נמנעים העובדים משיתוק מערכת הרווחה אך הערב בשעה 17:30 תיערך כאמור הפגנת מחאה בצומת עזריאלי בתל אביב שצפוי גם להיחסם לתנועה במהלכה.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ מאיר כהן (שר הרווחה לשעבר, כחול לבן) אמר בעקבות קמפיין מאבק העובדים הסוציאליים נגד השר כחלון: "כמוני, גם כחלון כיהן בעבר כשר הרווחה. הוא מכיר היטב את המצוקות של העו"סים, הוא יודע עד כמה מרחבי העבודה שלהם אינם מוגנים. יש למצוא פתרון מיידי לנושא וכן לגבש מתווה לתווך הארוך. העובדים הסוציאליים הם חיילי המדינה בחזית החברתית, הם סופגים את האש ומתמודדים עם הקושי באופן הראוי להערכה. אסור להפקיר אותם ואת ביטחונם".
ממשרד האוצר נמסר: "הנושא נמצא בדיונים מקצועיים בשיתוף משרד הרווחה והשלטון המקומי אודות הדרך המתאימה ביותר לשמור על בטחון העובדות הסוציאליות. אנו שבים וקוראים לאיגוד העובדות הסוציאלית לשוב אל שולחן הדיונים".