פרופיילינג בנתב"ג? רדא מנצור, שגריר ישראל בפנמה ובן לעדה הדרוזית פרסם אתמול פוסט שהפך ויראלי, בו הוא סיפר על חוויה קשה שעבר בכניסה לשדה התעופה הלאומי, שם לטענתו מאבטחת התייחסה אליו בגסות רוח בגלל מוצאו. הערב (ראשון) התראיין מנצור ל"חדשות 12", וסיפר על המקרה הכואב, ולא פחות מכך על התגובה של רשות שדות התעופה למקרה, שלטענתו הדגימה את היחס המפלה שממנו סובלת העדה בשערי נתב"ג.

"נתב"ג אצלנו זה נושא כאוב, אצל כל החבר'ה בעדה, לא משנה אם אתה אלוף או שגריר", פתח מנצור את דבריו, "במשך השנים היו הרבה מקרים לא נעימים שם. זה לא המקרה האישי, הכוונה הייתה שמגיע לצעירים שלנו, שקצת מישהו יחשוב על כל התהליכים האלה מחדש וגם אנשים צריכים לדעת, אנחנו רגילים לעבור את זה בשקט אנשים לא רגילים שמישהו בדרג כזה מדבר בצורה כזאת כנה, מהלב". 

ראית את התגובה של דובר רשות שדות התעופה, שאומר שאפילו לפני שהוא עושה תחקיר, רק מלקרוא את הפוסט שלך, הוא לא רואה בעייתיות באיך שהתנהלה המאבטחת 
התגובה שלו, היא הייתה... השירות הכי טוב להדגים על מה אני מדבר, פשוט תגובה לא ראויה מהרבה בחינות.

אני מבין שגם הנשיא וגם ראש הממשלה שוחחו איתך
היה חשוב להם מאוד להעביר, להגיד למשפחה שזו תקלה, וזה לא דבר שצריך לקרות. מה שאנשים לא יודעים, זה לא שאנחנו נבדקים מדגמית במחסום הכניסה, כל דרוזי יודע שמהרגע שהוא אומר שהוא משם כפר, הוא יקבל טיפול אחר

בעקבות המקרה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מוקדם יותר היום עם מנצור בעקבות תלונתו והביע הערכה עמוקה על הדרך שבה הוא מייצג את מדינת ישראל בפנמה. ראש הממשלה אמר עוד כי "בני העדה הדרוזית יקרים ללבנו ונמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים עמם". גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס למקרה ואמר כי "שוחחתי עם שגרירנו רדא מנצור לאחר שקראתי את הדברים שכתב. מבלי להיכנס לפרטי ההתרחשות הנחקרת הדגשתי כי מה שחשוב הוא מה שרדא מרגיש, ואם הוא נפגע עלינו לתת לכך את הדעת. הברית בינינו ובין העדה הדרוזית היא ברית חיים. עלינו לוודא שאנחנו ראויים לה תמיד ולא רק בתקופות משבר ולחימה".