תינוקת פלסטינית בת חצי שנה נהרגה הבוקר (שני) בתאונת דרכים בין טרקטור אליו רתומה עגלה לרכב פרטי בכביש 578, סמוך לצומת חמרה בבקעת הירדן. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותה של התינוקת והעניקו טיפול רפואי לפצועים, בהם צעירה בת 24 במצב קשה עם חבלת ראש, אשר פונתה במסוק לבית החולים "הדסה עין כרם", ילד בן 7 במצב קל עד בינוני ושלושה פצועים קל שפונו על ידי "הסהר האדום" לשטח הרשות. שלושה פצועים נוספים מהרכב פונו במצב קל לבית חולים "העמק" בעפולה.



פראמדיק מד"א איתי אוריון סיפר: "מדובר בתאונה קשה, ראינו עגלה רתומה לטרקטור עליה היו ככל הנראה שישה בני משפחה מאחד הכפרים הסמוכים, ורכב פרטי מעוך. על הכביש שכבו פצועים ילדים ומבוגרים, תינוקת כבת חצי שנה הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה, בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה של צעירה כבת 24 והפצועים פונו לבתי החולים במסוק ובאמבולנסים". 



התאונה בבאקה אל גרבייה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
התאונה בבאקה אל גרבייה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



מוקדם יותר הלילה נהרג גבר בן 30 לאחר שהתנגש בעץ בכביש 574, סמוך ליציאה מבאקה אל גרבייה. פרמדיקים של מד"א מצאו אותו ברכב כשהוא ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. בנוסף, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים "הלל יפה"בחדרה ארבעה פצועים, בהם: גבר כבן 30 במצב קשה יציב, בהכרה, הסובל מחבלה רב מערכתית, גבר כבן 25 במצב בינוני עם חבלת ראש, בהכרה מלאה, אשה כבת 29 במצב קל עד בינוני עם חבלות בראש ובגפיים ופצוע נוסף כבן 30 במצב קל.



פאראמדיק מד"א אדוארד פלדמן סיפר:"כשהגענו למקום ראינו רכב שהתנגש בעץ, חלקו הקדמי היה מעוך, בכיסא הנהג נלכד גבר כבן 30, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. מחוץ לרכב שכבו על המדרכה גבר ואשה בהכרה ושני פצועים נוספים התהלכו במקום. לאחר טיפול רפואי מציל חיים פינינו את הפצועים לבית החולים".