מדי שנה בישראל מאובחנים כ-400 ילדים עם סרטן. האבחון משנה את חייו של החולה ובני משפחתו מקצה לקצה. אשפוז, משטר טיפולים קפדני, תופעות לוואי ובידוד חברתי הופכים חלק משגרת היום יום. העמותה הוקמה בשנת 2010 כדי לקיים פעילויות פנאי וחברה לילדים חולי סרטן בגילאי 3.5-17 ואחיהם, מכל המגזרים. העמותה מציעה פעילויות פנאי וקייטנות יום, ללא עלות, לילדים חולי הסרטן ולאחיהם.

ההשתתפות בפעילות היא ללא תשלום מתוך התחשבות בנטל הכלכלי הכבד שנושאות משפחות שילדן חולה במחלה מסכנת חיים. הרצון לשלב את אחיהם של הילדים החולים נבע מתוך הכרה בצרכים ובמצוקה שלהם בעת שהמשפחה כולה מגויסת  סביב הדאגה והטיפול באח החולה והם נדחקים הצידה.
סאנרייז-כץ היא העמותה היחידה בארץ המקיימת קייטנות יום ייעודיות ופעילויות פנאי לילדים חולי סרטן ואחיהם הנותנת מענה בכל רחבי הארץ. עבור החולים זו הזדמנות פז לשכוח את הכאב, לאגור כוחות ולהתמסר לכיף, להיות ילד ככל הילדים. זו גם הזדמנות לצבור חוויות חיוביות ומשותפות עם אחיהם ולחזק קשרי משפחה. את ההורים אנו פותרים מהצורך לדאוג למסגרות לילדים במהלך חופשות ממסגרות החינוך.


בימים אלו מתקיימות קייטנות הקיץ שאורכות שלושה שבועות. קייטנות הקיץ מתקיימות בצפון, בדרום ובמרכז ונותנות מענה לכ-400 ילדים חולי סרטן
ואחיהם.