על רקע משבר הסחר בין ארה"ב לסין, במשרד החוץ הזהירו את שרי הקבינט כי אם ישראל לא תטיל פיקוח הדוק על השקעות סיניות בארץ הדבר עלול להוביל לעימות מול ממשל טראמפ, כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. 



לפי הדיווח, סוגיית ההשקעות הסיניות בישראל היא כיום במוקד המתיחות בין ארה"ב לישראל. טראמפ העביר לנתניהו בסוף חודש יוני התחייבות כי עד הבחירות בספטמבר הוא יעביר החלטה על הקמת מנגנון פיקוח על ההשקעות הסיניות, כך אומרים פקידים ישראלים בכירים. 



לפני כעשרה ימים עלה הנושא לדיון, ולפי שרים שנכחו בו, משרד החוץ הדגיש כי מנגנון הפיקוח הקיים כיום הינו חלש מידי, ואם המנגנון לא יעמוד ברף של האמריקאים הדבר כאמור עלול להוביל להתנגשות עם ממשל טראמפ. מנגד, במשרד החוץ הזהירו את השרים מפני הטלת מגבלות חזקות מידי, לדוגמה בהיי-טק, שעלולות לגרום למשקיעים ולחברות לנטוש לחו"ל. 



טראמפ. צילום: רויטרס



בעקבות אזהרת משרד החוץ ההצבעה שהייתה אמורה להיות באותו הדיון נדחתה, ונתניהו הנחה את השרים לעשות סבב דיונים נוסף במטרה לאזן את ההחלטה לכיוון ארה"ב. בכיר בבית הלבן אמר לחדשות 13 כי "אנחנו מקווים שישראל תנקוט צעדים כדי להפיג את החששות שלנו ותקבל החלטה לפקח על השקעות סיניות בישראל". 



בלשכת רה"מ אמרו: "מתקיימים דיונים רציניים ותתקבל החלטה מאוזנת".