כפי שדיווחנו לראשונה במעריב, מאבק העובדים הסוציאליים מתחדש לאחר חמישה חודשים של מו"מ עקר עם משרד האוצר על מימון תכנית הגנה על ביטחונם בלשכות הרווחה שנתקעה בשלב התקצוב. המאבק חודש שלושה חודשים לאחר מסגרת הזמנים שהוקצבה להשלמת המשא ומתן. יש לציין כי במהלך תקופה זו דווח על יותר מ־30 מקרי אלימות חדשים נגד עובדות ועובדים סוציאליים. בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM נערך ראיון עם עובדת סוציאלית שהותקפה היום (שלישי) על יד מטופלת. לדבריה, "היא ניסתה לתקוף אותי פיזית היא קיללה אותי ואת הילדים שלי ואיחלה לנו שיקרו לנו דברים נוראיים. אנו נתקלים במקרים האלה יום בימו, זה חלק מהעבודה שלנו לצערי". 

אתם לא מבקשים יותר כסף אלא פשוט ביטחון.
"זה מאוד פשוט, ברגע שהיא התחילה לתקוף אותי היא הוצאה על ידי השומר. השומר היה מקסים. אבל היא החזיקה חזק את הדלת וחזרה. השומר לבד לא יכול היה להחזיק אותה. אני נכנסתי לחדר בכדי לא להיות תחת המתקפה בזמן שאני יודעת שהיא כבר בחוץ ואז היא פתחה את הדלת וניסתה לתקוף אותי, השומר תפס אותה מהבטן והחזיר אותה – אבל אם היה שם מגנומטר ממש כמו משרדי ממשלה היא הייתה מוצאת החוצה ולא הייתה מצליחה לחזור. זה מה שאנחנו מבקשים, בדיוק כמו שאני מגיעה למשרד האוצר או הרווחה ואני עומדת מול מגנומטר עם שלושה מאבטחים, אם היא הייתה מוצאת החוצה ולא חוזרת לא הייתי חווה את החוויה הנוראית שחוויתי". 

 
זאת פעם ראשונה שאת עוברת חוויה איומה כזאת?
"לא. מתוקף תפקידי אנשים מתבלבלים ולא מבינים שאנחנו פה כדי לסייע ויש מספיק קולות שמשתמשים בנו לצרכים שלהם ולכן לצערי זאת לא פעם ראשונה. כל עובדת נמצאת בתפקיד כזה – מותקפת. אני לא שונה בסטטיסטיקה". 
 
לי זה נשמע פחד מוות
"אני הודעתי שאני לא חוזרת למשרד ולעבודה עד שלא תהיה אבטחה בדיוק כמו במשרדי ממשלה. אני לא מוכנה שמישהו יעז להוריד לי על זה שקל".
 
כלומר, מחר את לא באה
"אני לא באה מחר ואני רוצה לבוא, אני אוהבת את העבודה שלי, אני עובדת 24/7 ממקום של אהבה למקצוע ודאגה לילדים, אבל הילדים שלי גם חשובים".
 
יש עוד אנשים שנמלטים מהמקצוע החשוב הזה
"המון, המון. אני מחפשת עובדים כל הזמן והם לא רוצים להגיע".
 
כלומר, יש לך תקנים והם לא רוצים לבוא
"במקרה שלנו אין לי תקנים אבל אנחנו מכינים גם תקנים חסרים, כי אחת הסיבות שאנשים לא רוצים לעבוד בתקינה חסרה זה משהו כמעט בלתי אפשרי". 
 
מה את אומרת לעובדים שלך?
"שאני לא יודעת איך אני יכולה לדאוג לשלומם. הזעקה שאני זעקתי והפחד שחשתי.. אני בכיתי שעה שלמה כבר אין לי דמעות". 
 
היית צריכה להתחבא בחדר, זה קרה לעוד עובדות
"בוודאי, זה יומיומי. זה מטורף".