רותם אמיתי בת ה-43 היא דיילת אל על שהלכה היום (שלישי) לעולמה ממחלת החצבת. היא הותירה אחריה שלושה ילדים. הלווייתה תיערך היום במושב אביחיל בעמק חפר, בשעה 18:00. ממשפחתה נמסר: "רותם הייתה אישה נפלאה ואימא מסורה. אנחנו מתאבלים וכואבים את לכתה בטרם עת".
 
ממועצת עמק חפר נמסר כי צוות של אנשי השירות הפסיכולוגי והחינוך מהמועצה האזורית הגיע היום לבית המשפחה, על מנת להעניק לבני המשפחה סיוע בשעה קשה זו. עוד צוין כי מרגע היוודע המקרה ננקטו ע"י משרד הבריאות והמועצה האזורית כל הצעדים הנדרשים, לרבות חיסונים וטיפולים נוספים, למניעת הידבקות במחלה.  "זו טרגדיה קשה וכואבת מאוד. אנחנו מחבקים את בני המשפחה, ונמשיך לסייע וללוות אותם ככל הנדרש", אמרו במועצה.

אמיתי נדבקה כשהייתה על טיסה 002 שיצאה מנמל התעופה קנדי בניו יורק לתל אביב, נחתה בארץ ב- 27.3 והגיעה לבית החולים לאחר מספר ימים כשהיא בהכרה מעורפלת בעקבות המחלה. היא הייתה מחוסנת במנה אחת של חיסון נגד הנגיף הקטלני. מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על מרכינה ראש עם מותה של אשת צוות דיילי האוויר של אל על. החברה פעלה לחיסון צוותי האוויר. אל על תמשיך לפעול בנושא בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ונוסיף ללוות את המשפחה".

אמיתי ז"ל היא קורבן המוות השלישי למחלת החצבת, מאז חודש מרץ 2018, שממנו נצפתה עלייה בתחלואת החצבת וההתפשטות החלה להיתפס כמגפה על ידי הרשויות. במקרה הראשון תינוקת בת שנה וחצי שלא היתה מחוסנת ונפטרה בבית החולים שערי צדק בירושלים, ובמקרה השני אישה בת 82 עם מחלות רקע שנפטרה בבית החולים הדסה עין כרם. יצוין שאמיתי היתה מחוסנת במנת חיסון אחת נגד מחלת החצבת, שכן רק ישראלים שנולדו החל משנת 1978 ואילך, נכללו בתכנית חיסון של שתי מנות נגד חצבת (לגבי מבוגרים שנולדו בין השנים 1957-1977, לפי נתוני משרד הבריאות 85% לפחות מהם מוגנים כנגד חצבת בעקבות חיסון או תחלואה טבעית במחלה. ככלל, המלצות ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות, גורסות כי על כל אדם שנולד לאחר שנת 1957, לקבל שתי מנות חיסון נגד חצבת).
 
נכון לשבוע האחרון, מספר מקרי התחלואה בחצבת בכל הארץ עומד על 4,306 מאז כאמור החלה ההתפשטות המואצת. העלייה המדאיגה נרשמה מחודש מאץ אשתקד, אז דווחו שבעה מקרי תחלואה, ועד שיא של 952 מקרים באוקטובר האחרון. מאז חלה ירידה הדרגתית במספר המקרים, כשבחודשייים האחרונים דווחו עשרות בלבד. מספר המקרים הגבוה ביותר בתקופה המדוברת נרשם בירושלים (1445).
 
ד"ר ארז גרטי, ראש תחום תקשורת המדע ממכון דוידסון לחינוך מדעי, אמר בעקבות המקרה: "בשנים האחרונות אנו עדים להתפרצויות של מחלת החצבת, מחלה מידבקת ביותר שעלולה לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. החצבת ניתנת למניעה על ידי חיסון, עם זאת בעקבות הפצת מידע שגוי על החיסון, הכיסוי החיסוני נפגע והמחלה חוזרת - בעיקר בריכוזי אוכלוסיות לא מחוסנות. החיסון נגד מחלת החצבת יעיל ובטוח מאוד והחוששים ממנו צריכים לדאוג הרבה יותר מהמחלה עצמה".
 
אדוה לוטן, מנכ"לית עמותת מדעת, הגיבה למותה של הדיילת והזהירה מפני שאננות לנוכח הירידה הנוכחית בהיקף ההדבקות בחצבת בישראל. "אנחנו קוראים שוב למשרד הבריאות לפעול בצורה מערכתית כדי למנוע מצבים כאלו בעתיד. בין היתר, לפעול בהקדם לאימוץ הצעת החוק למדיניות חיסונים לאומית ולקידום שלה כהצעת חוק ממשלתית", אמרה.