בר ויכמן, בתו של דוד אגייב ז"ל שנרצח בתחילת השבוע בנתניה, סיפרה היום (חמישי) ב־103FM על החשוד ברצח, אותו הכירה מגיל 15. בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך אתמול עד יום שני את מעצרו של כפיר עטיה בן ה-36, החשוד ברצח אגייב בן ה-73. בריאיון לתוכניתה של סיון כהן, אמרה ויכמן כי עטיה ניסה לרצוח את אביה כבר לפני 9 שנים וכי היא פנתה לרשויות בניסיון למנוע את שחרורו מהכלא.

"אני אפילו מתביישת, כשהייתי בת 15 הכרתי את הרוצח של אבא שלי", סיפרה בתו של הנרצח. "בגיל 15 הוא נכנס לחיים שלי, בגיל 17 הבנתי שיש לי עסק עם ילד לא שפוי, וזה לא התאים למשפחה שלי ולי. משם הוא הדרדר עם עצמו והתחילו האובססיות וכל האיומים".
"הוא הורשע בניסיון לרצח, פתח לו את כל הגולגולת עם גרזן לפני 9 שנים", הוסיפה ויכמן. "הוא פתח לו את כל הראש עם גרזן. המדינה שלנו נתנה לו רק 7 שנים, לתת לחיה כזאת 7 שנים, זאת הטעות. במהלך 7 השנים האלה הוא לא היה שום דבר, הוא ישב 9 שנים בבידוד לבד. כל ה-9 השנים האלה היינו חיים בפחד, היינו בקשר עם עובדת סוציאלית, התלוננתי במשך השנים שאנחנו חיים בפחד".


"חודש לפני השחרור אני פונה לאמא שלי, הבנאדם לא מצטער על מעשיו, אני קובעת עם קצין בכיר כשהוא משתחרר מהכלא. ארבעה חודשים לפני השחרור שלו פנינו לקצין בנתניה, העובדת סוציאלית דיברה, אבא שלי דיבר לאחר שעבר שני צינתורים. הקצין אמר לנו שהנאשם שילם את המחיר, והוא הציע לי לשבת במקלט", אמרה הבת.

"שבוע לפני השחרור, ההורים שלי קנו כרטיס ליפן, מאוד פחדנו שהוא יבוא לאבא שלי. אבא שלי הכניס אותו 7 שנים לכלא. הוא לקח לו 7 שנים מהחיים שלו", הסבירה ויכמן. "זירת הרצח הייתה מזעזעת. אבא שלי נאבק איתו. אף אחד מהמשטרה לא יצר קשר, הם לא מעדכנים, הכל אני מעודכנת דרך התקשורת. איך לא בדקו אותו שהוא לא כשיר, היו צריכים לבדוק שהוא פסיכופט".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. בניגוד לנטען, לפני מספר חודשים פנתה בתו של הקורבן לשירותי הרווחה בעיר והביעה חשש משחרור העתידי של החשוד ממאסר. גורמי הרווחה ונציג משטרה זימנו אותה ואת אביה על מנת להציע אפשרויות טיפול שונות, על אף שלא נטען כל אירוע פלילי כלשהו מצד בני המשפחה מצדו של החשוד".

"לציין כי בשום שלב ומעולם לא הוגשה תלונה במשטרה נגד החשוד ממי מבני משפחת הקורבן, למעט אירוע בודד לפני למעלה מעשור, בגינו הורשע החשוד וריצה עונש מאסר ממושך. מאז ועד היום, לא התקבלו במשטרת ישראל דיווח או תלונה על אירוע כשלהוא נגד החשוד.  משטרת ישראל מצרה על האירוע ותפעל למיצוי הדין עם החשוד".