בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר, הפך בשנים האחרונות לדמות פוליטית לא פחות מאביו, ועל פי דיווחים רבים מתערב באסטרטגיה התקשורתית של ראש הממשלה, לא פחות מיועציו הקרובים ביותר של האב. הערב (שישי), שודר תחקיר במהדורת סוף השבוע של החדשות 12, בו נחשף טפח ממעורבותו של הבן במשבר התאגיד, שכמעט הוביל להפלת הממשלה הקודמת, בקשרי המשפחה עם אתר החדשות וואלה, קשרים שנגד אביו עומד כרגע כתב אישום - לקראת שימוע, במסגרת תיק 4000, ואף בניהול קמפיין הבחירות של שנת 2015.



בחודש מרץ 2017,עמדה ממשלת נתניהו על סף קריסה בשל משבר התאגיד בין ראש הממשלה לשר האוצר משה כחלון. נתניהו ויועציו דנו בבית ראש הממשלה בירושלים במתווה שהציע כחלון והאווירה הכללית הייתה לקבלו. אך אז על פי המשתתפים, נכנס לחדר יאיר נתניהו והתפרץ בצעקות נגד ההחלטה. בשלב מסוים אף ירד על ארבע כדי לדמות חיה ואמר לכולם: "אתם חלשים, מלקקים לכחלון".

באותו דיון עלה, בין היתר, גם הרעיון איך להסביר את ביטול התאגיד והשארת רשות השידור - פגישה עם עובדי רשות השידור. אך מה שהעובדים לא ידעו, שהפגישה הזו אל מול המצלמות היא בעצם סוג של הצגה, כשהמפיק והבמאי הוא יאיר. גורמים שישבו בפגישה הביעו התנגדות לפגישה עם עובדי רשות השידור, מכיוון שאין דרך אמיתית לבטל את הקמת התאגיד ולעזור לעובדים המפוטרים, ושמדובר בניצול ציני של מצוקתם. יאיר הגיב בביטול על הדאגה לרגשותיהם של העובדים ולפי עדויות ענה: "את מי הם מעניינים?"



 

במקרה אחר, במהלך הדיון בנושא התאגיד, פרץ ויכוח בין יאיר למי שהיום הוא עד מדינה בתיק 4000 ואז היה אחד המקורבים לנתניהו - שלמה פילבר, האחרון ניסה להסביר את התיקונים לחוק התקשורת, שיובילו לפיקוח ממשלתי על התאגיד, אבל יאיר - שרצה בסגירתו המוחלטת לא התרצה: "אתם פחדנים, נכנעים לכחלון". פילבר השיב לו, פחות או יותר כך - "יאיר, מה אתה מבלבל את השכל? אתה מבין שאם הממשלה תתפרק על זה, לא בטוח שאבא שלך ישב על הכיסא". יאיר לא הסתפק בכך, ומצא דרכים אחרות, יצירתיות, ללחוץ על אביו באותו סוף השבוע - ואכן נתניהו שינה החלטתו. עם זאת בסופו של דבר, כחלון התעקש והתאגיד לא נסגר.

גם תיק 4000, עלה בתחקיר, במהלך חקירתו בתיק סיפר יאיר לחוקרים על ארוחת ערב בה השתתף יחד עם בני הזוג אלוביץ', בעלי אתר וואלה וחשודים גם הם במסגרת תיק 4000, בה הוא הוא מסביר לבני הזוג מדוע יש סתירה בין העובדה שהם ימנים אבל האתר שלהם שמאלני, או כפי שהוא מכנה אותו בעדותו, "וואלהסטן". אחרי הארוחה הוא שלח לאיריס אלוביץ' תגובות של בלוגרים שמראות איך לדברריו הקוראים שונאים את אתר וואלה, מכנים אותו "וואלה אכבר", אתר שמאלני גועל נפש, והכל בגלל שבאתר היו כתבות נגד מעשיו של אלאור אזריה.
ניר חפץ בעדותו הדגיש את חלקו של יאיר: "יאיר היה מעורב בסוגיות שקשורות לבזק ואלוביץ'. שרה ויאיר שלחו אותי לפלילבר לומר לו - אל תעזור יותר לבזק, האלוביצ'ים לא חברים שלנו". יאיר גם היה עובר על כתבותת בתקשורת ומדווח עליהן להוריו. לאביו סיפר על פי עדות חפץ: תראה מה הם עושים לך", בנוגע לאלוביץ'.

אך המעורבות של הבן לא עצרה רק באירועים אלה, ושרים וחברי קבינט ומקורבים מספרים כי יאיר נוהג להתקשר באופן שוטף ללשכת ראש הממשלה, ודורש לדבר עם אביו, גם בזמן ישיבות ממשלה ואף בישיבות קבינט. יאיר מסביר לאביו "אני שומר עליך, אתה עושה החלטות לא נכונות" ולאחרים, אומר "הוא איש חלש שעושה שטויות". 

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: מדובר באוסף של רכילויות שקריות, הזויוות וחסרות ביסום שנסמכות על שקרים. כמה צפוי שחודש לפני הבחירות מתפרסמת כתבה מכפישה וממוחזרת על משפחת נתניהו שכל מטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ושלטון הימין, גם הפעם התשובה שלנו בקלפי.