הלילה הוסגר מאוקראינה לישראל מייסד טלגראס עמוס סילבר, לאחר שבית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו, לשם העמדתו לדין בגין עבירות סמים, הלבנת הון ועבירות נוספות. אחיו של סילבר, מוטי, אמר היום (ראשון) בראיון לכאן ב' כי הוא לא סבר שיקבל בישראל משפט צדק. "פעם אחרונה ראיתי אותו בקייב במעצר לפני חודשיים", אמר האח, "זה אולי פעם ראשונה שלא ידענו מה קורה איתו. הוא אף פעם לא עשה תרגילים כאלה. עמוס הוא לא טיפוס שבורח ומסתתר. הוא לא רצה להגיע לפה כי הוא סבר שהוא לא יקבל פה משפט צדק".
עוד הוסיף: "אני ליוויתי אותו בתקופה האחרונה. הוא אף לא חשב על הכסף ולא דיבר עליו כאל ערך. הוא האמין במה שהוא עושה והלך עם זה עד הסוף. כל מי שיעקוב קצת אחרי ההיסטוריה של עמוס פשוט יראה את זה בעיניים. יש פה איזה כוח שמחפש את עמוס ברמה הכי גבוהה. אם אתם הולכים על חוק אז תלכו עם זה עד הסוף. אם אתם משטרה אז תעשו את זה על פי חוק. עמוס הוא אידיאולוג - הוא פשוט עמותה ללא מטרות רווח. הוא לא קיבל שקל וחי ברמת חיים מאוד בסיסית".

עם נחיתתו בישראל, הועבר סילבר לחקירה ביחידת הסייבר בלהב 433, שניהלה את תיק החקירה נגדו, בשת"פ עם ימ"ר צפון ויחידת יהלום ברשות המיסים, ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

כזכור, סילבר אותר אתמול על ידי המשטרה המקומית, בשיתוף פעולה עם המשטרה ובסיוע עם נספח המשטרה ברוסיה שנכח במקום. ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט העליון באוקראינה את ערעורו של החשוד על ההחלטה להכריזו כבר־הסגרה, וההיערכות להסגרתו לישראל החלה באופן מיידי. זמן קצר לאחר מכן הצליח סילבר להימלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה. עם קבלת הדיווח על ההימלטות, החל נספח משטרת ישראל ברוסיה מהמחלקה לתיאום מבצעי (מת”מ) באגף החקירות והמודיעין, לעשות את דרכו למקום על מנת לסייע ולעקוב מקרוב אחר מבצע החיפושים.