הירדנים מעלים הילוך: הפרלמנט הירדני המליץ בפני ממשלת עמאן לגרש את שגריר ישראל, אמיר ויסברוד, להשיב את שגריר ירדן וכן לבחון מחדש את הסכם השלום בין שתי המדינות. זאת, על רקע האירועים בשבוע שעבר במסגד אל-אקצא ובהר הבית.

במקביל, יו"ר הפרלמנט הירדני, עאטף א-טרוואנה, דחק אתמול בממשלת ארצו לעבור מ"שפת הדיבורים לשפת המעשים" בכל הקשור לסוגיית מסגד אל-אקצא והר הבית. טראוונה, המשמש גם כיו"ר הפרלמנט הערבי, הוציא הודעה מיוחדת לרגל יום השנה ה-50 לשריפת מסגד אל-אקצא. בדבריו הוא גינה בחריפות את מה שכינה "פרובוקציה" של "כוחות הכיבוש" הישראלים, ואת המעשים הבלתי-חוקיים, לדבריו, בעיר ירושלים, בניגוד לכללים והחוקים הבינלאומיים. 
כמו כן, הוא דחה על הסף את פעילות ממשלת ישראל, כולל "חילול בתי התפילה" ומניעה ממתפללים נוצרים ומוסלמים להגיע אליהם, במטרה, לטענתו, "לייהד את העיר הקדושה".

כזכור, אתמול זומן שגריר ישראל בירדן למשרד החוץ בעמאן לשיחה על מה שכונה על ידי גורמי החוץ בירדן "ההפרות הישראליות המתמשכות במסגד אל אקצא ובהר הבית". במשרד החוץ בירושלים אישרו את הדיווח.
בתקשורת הירדנית נאמר כי השגריר התבקש להעביר את המסר לממשלת, לפיו "יש להפסיק מיד את הפרובוקציות המתבצעות בהר הבית שגורמות להסלמה במאבק ומהווה הפרה של החוק הבינלאומי".
דובר משרד החוץ ברבת עמון, סופיאן אל-קודאת, אמר כי "מזכ"ל השגרירות זיד אל-לוזי העביר איגרת חמורה לממשלת ישראל באמצעות השגריר לפיה, יש להפסיק את ההפרות ואת כל הניסיונות שמטרתם לשנות את הסטטוס קוו הקיים בהר הבית". 
הדובר הוסיף כי הממלכה גינתה בחריפות את הצהרותיו של השר לביטחון פנים ונושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, בעניין תפילת היהודים במסגד אל-אקצא, והדגיש כי "המסגד הכולל 144 דונם - הוא מקום המיועד לתפילת מוסלמים בלבד".