ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, התייחס היום (שלישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לאיומים מהם הוא סובל במהלך תפקידו. בפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק, העלה שאמה הכהן תמונה של האקדח בו הצטייד לאחרונה בעקבות איומים מקבלנים.

את מי עצבנת שהלכת ורכשת לך אקדח ופרסמת אפילו תמונה שלך עם אקדח?
"את מי הרגזתי? אני סך הכול עושה את עבודתי, את מה שהבטחנו בבחירות לעשות. שזה אומר להפסיק את הבנייה הפראית בעיר ואז זה מפריע להרבה קבלנים, לקיים קווי בילוי בסופי שבוע במרכזי הבילוי בתל אביב, אל הים ולבתי החולים - וזה מרגיז גורמים קיצוניים חרדים מבני ברק סביבנו - ובכלל, ההשתלטות שהייתה בעבר של גורמים, גם ממסדרונות העירייה וגם בארץ, נכסים ציבוריים, מטופלת ללא פשרות".
אז איזה איומים קיבלת?

"לא היה שום איום שנאמר או נשלח מכתב 'אנחנו נרצח את ראש העיר'. אבל היו איומים, בהחלט, כולל מגע פיזי במהלך ישיבות, של קבלנים, שתפסו אותי מהיציאה מהחדר. המשך בקבלן שאמר: 'אם לא תשנה את המדיניות שלך, אני אקח אקדח ואירה בעצמי'. אבל אדם שאומר 'אני אקח אקדח ואירה בעצמי', אתה לא יכול להיות אף פעם בטוח שהוא לא יבחר לירות גם במישהו אחר, שהוא בטוח שהוא פוגע בו. רבנים גדולים, מגדולי הדור שנחשבים, כתבו מנשרים שסופי צריך להיות שאשכב בעפר, ואני צריך לשלם באבי אבי על כך שאני מחלל את השבת וכל הטיעונים האלה הדתיים. המכלול של הדברים ויחד עם מה שקרה בבית של ממלא המקום שלי, שבשעת לילה הגיעו עד לביתו וריססו כתובות נאצה. לכן אנחנו הוגדרנו כנבחרי ציבור מאוימים. הבתים כוסו במצלמות אבטחה. דרך הייתה לי זכות גם לשאת נשק כשגריר, עם כל האיומים אז שהיו בפריז, ובחרתי שלא כי זה סוג של מטרד. זו גם אחריות, זה מטרד, זה לא נעים, גם לא פיזית, גם לא כשאתה מסתובב כאיש ציבור. אבל בסוף אני מוכן לקחת את הסיכון שלא אבחר עוד פעם, עבור כל הרפורמות שאנחנו עושים, אני לא מוכן לשאת במחיר של פגיעה פיזית. יש לי גם אחריות כלפי משפחתי, ילדיי וגם כלפי עצמי".  

 
 

כמה שפחות בולט, שמת אותו על השולחן, פרסמת אותו בפייסבוק.
זה כן, לא...במהלך היום, כשאתה מסתובב, כשאתה מגיע לבית ספר... אז אתה יכול להסליק אותו ושלא ייראו ושהוא לא בולט, והוא מצוין. במטווח פגעתי כמו שצריך וגם הוספנו לו כוונת לייזר. 

יש לך איזו תובנה על מערכת הבחירות הזאת? 
"וואו, אני כל כך שמח שאני לא חלק אקטיבי מזה".

מה יהיה? מי יהיה?
אי אפשר לדעת, וואו. דבר כזה באמת עוד לא היה לנו, ואני מקווה שלא יהיה לנו. דרך אגב גם כעיר וגם כראש רשות, הרצף של הבחירות האלה, השיתוק בירושלים מקבלת החלטות, מיכולת להניע תהליכים, פוגע עד רמת השירות לאזרח, ויאללה שנגמור מזה ושתהיה ממשלה גם. יבחר העם את אשר יבחר".    
אתה עדיין תומך בנתניהו לראשות הממשלה?  
"כן, כי אני באמת לא רואה... את יודעת אנחנו לא חברים, אנחנו לא 'בסט פרינדס', אבל אני לא רואה אלטרנטיבה אמיתית להובלת המדינה כרגע מראשי המפלגות שמוצעות ושמתמודדים מולו - ומה שיש לו אי אפשר לקחת ממנו, עם כל הביקורת לגבי הנושא של דמוקרטיה, האתגור של הדמוקרטיה ודברים אחרים. אני חושב שביום שהוא לא יהיה יתגעגעו אליו, למרות שיש הרבה שלא אוהבים אותו, ואני חי בעיר ש-50 אחוז הצביעו כחול לבן ומאוד לא אוהבים את נתניהו וזה לא פופולארי להגיד את הדברים, אבל זה ה'אני מאמין' שלי בעניין הזה".