מאות ליוו היום (שלישי) את הסטודנטית הישראלית איה נעאמנה (22), תושבת עראבה, בדרכה האחרונה. איה מצאה את מותה במדבר דאנקיל באתיופיה, כשסטתה מהמסלול יחד עם משלחת הסטודנטים מהטכניון עמה נסעה. "איה אהובתי", קוננה אמה כשהיא ממררת בבכי. "נפרדתי ממך בחיבוק כשטסת כשאת מאושרת. כמה היית מתרגשת כששוחחתי אתך כשהיית בחו"ל. היום, אני נפרדת ממך בלי לשמוע את קולך. אני מקווה שהאל ירחם עליך, נשמתי ולבי". איה הותירה זוג הורים, ארבע אחיות ושני אחים.



ארונה של הסטודנטית יצא במטוס מאדיס אבבה ביום שני ב-23:30 ונחת בנמל התעופה בן גוריון היום בשעה 4:00 לפנות בוקר. הארון נמסר למשפחה, שדאגה לסידורי הקבורה בבית הקברות המוסלמי בעיר, בליווי צמוד של העירייה והעומד בראשה עומר ואכד נסאר. "היא מתה מות קדושים למען המדע", אמרו עליה בישוב. המלווים, בהם חברי כנסת ואישי ציבור מכל רחבי הארץ, חלקו לה כבוד אחרון.



גופתה של איה נעמאנה, שנעדרה החל משבת במדבר דאנקיל שבאתיופיה, שם מגיעות הטמפרטורות ל-50 מעלות בצהרי היום, נמצאה ביום ראשון. מהטכניון הביעו השתתפות רבה בצער המשפחה והבהירו כי הסטודנטית יחד עם שישה סטודנטים אחרים, בחרה להמשיך את שהייתה במדינה האפריקאית, למרות שהקורס הסתיים ביום רביעי שעבר.



כזכור, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה לנשיאת אתיופיה, סאהלה וורק-זוודה, בבקשה לזרז את הטיפול בהעברת הארון. "פניתי לנשיאת אתיופיה, בבקשה לזרז ככל הניתן את הטיפול בהעברת ארונה של איה נעאמנה ז"ל לישראל והבאתה לקבורה בחיק משפחתה בארץ. תנחומים למשפחתה של איה ז"ל ולכל אוהביה באבלם", כתב הנשיא.