מתכוננים למאבק הבא: במקביל לדרישתם מהממשלה לאשר תוספת לקצבת הנכות הכללית שלהם, ארגוני הנכים זועמים על הכוונה לקצץ את התקציב של התוכנית לשילוב נכים בקהילה. התוכנית, שתקציבה מסתכם ב־2.5 מיליון שקל בשנה בלבד, משרתת כ־2,000 נכים ומספקת להם פעילות קהילתית וחברתית שבועית במרכזים הקהילתיים ברחבי הארץ.



מבדיקת "מעריב" עלה כי במשרד החינוך, שמעביר את התקציב לתוכנית, נדהמו לגלות כי משרד האוצר הורה להפחית את תקציבה הזעום בלאו הכי של התוכנית לכ־900 אלף שקל בלבד – צעד שיגרום, בין היתר, לסגירת מרבית החוגים והפעילויות מדי שנה.



גורמים במשרד החינוך אף טענו כי המשרד היה מוכן לספוג חלק מהעלות המקוצצת מתקציבו השוטף, אבל האוצר סירב לתת את חלקו: "בירושלים המשתתפים בתוכנית קיבלו מסר מהמינהל הקהילתי בעירייה, שלפיו התוכנית תופסק לחלוטין בשנה הקרובה", אמרה תמר שטיין, אמו של חזקי (18) הסובל מנכות: "התוכנית עשתה לחזקי כל כך טוב, הוא הכיר אנשים, יצא קצת החוצה, נרשם לחוג נגינה. זה גרם לו להרגיש בעל משמעות, עצמאי, להיות חלק מהאנשים בשכונה. הוא ממש פורח. אני לא יודעת מה נעשה עכשיו". 



במטה מאבק הנכים מאיימים "לשתק את הארץ" במחאה על הפגיעה בתוכנית. נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים וממובילות מאבק הנכים של העשור הקודם, הבהירה בשיחה עם "מעריב" שפניהם למאבק מחודש: "שבענו מהפרת הסכמים, מאטימות הלב ומהשקרים. נילחם על כל אות ופסיק בהסכמים שהושגו. במשרד האוצר מתכוונים להשאיר 2,000 איש על כיסאות גלגלים סגורים בבית? אנחנו נשתק את המשק. נביא אותם לחסום את איילון, וזה יעלה למשק הרבה יותר מהחיסכון על חשבוננו".



ממשרד החינוך נמסר: "הנושא באחריות משרד האוצר".



משרד האוצר הגיב: "כדי לעמוד במסגרת התקציב לשנת 2019 ובמטרה לבצע שינוי בסדרי העדיפויות לצורך מימון פרויקט ביטחוני וסבסוד מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים, אישרה הממשלה הפחתה בסך 1.2 מיליארד שקל מתקציבי משרדי הממשלה. ההפחתה חלה על כל משרדי הממשלה".