מפגינים תמיכה: הורים רבים לילדים ופעוטות הגיעו הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד, שם נערך הדיון בעניינה של הגננת כרמל מעודה, שנאשמת בהתעללות ותקיפת תינוקות שהיו בטיפולה. בסיום הדיון הוחלט שמעודה תישאר במעצר עד משפטה. ההורים שהגיעו לדיון מחאו כפיים כששמעו על החלטת בית המשפט.



המפגינים הגיעו לדיון כדי לחזק את הוריהם של הקורבנות הרכים, שלמדו במשפחתון של מעודה "בייבי לאב". ניקול דניאל חגבי, שילדיה היו במשפחתון של מעודה, אמרה ל"מעריב": "אנחנו רוצים לסיים את שלב הארכות מעצר ולהתחיל בשלב ההוכחות ולהתעסק בענישה. כרגע אנחנו סתם באוויר".



דניאל ביכלר, מעמותת דור איתן, העומדת מאחורי מחאת ההורים, אמרה לפני הדיון כי "אנחנו מגיעים להפגין מחוץ לדיון כדי להזכיר לבית המשפט שאומנם כתב האישום מדבר על 11 ילדים בלבד, אך כרמל פגעה בעשרות רבות של ילדים לאורך שנות פעילות הגן".


ההורים זועמים. צילום: אבשלום ששוני
ההורים זועמים. צילום: אבשלום ששוני


ב-25 ביולי האריך בית המשפט המחוזי בלוד את מעצרה של המטפלת המואשמת בהתעללות עד לדיון שהתקיים היום, בו הוחלט, כאמור, להאריך את מעצרה עד תום ההליכים נגדה. בדיון המדובר עורך דין אפרים דמרי ביקש מבית המשפט לשלוח אותה להסתכלות, כאשר הוא טוען בבקשתו כי היא לא בקו הבריאות הנפשית. כפי שנחשף במעריב לראשונה, מעודה נמצאת בתא נפרד, כשסוהרות עוקבות אחריה בכל שעות היממה, זאת בשל החשש כי תפגע בעצמה.

שבועיים וחצי לפני כן הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה, בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע. 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאו" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים. במהלך התקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הגננת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא.