רינה שנרב ז"ל שנרצחה הבוקר בפיגוע במעיין דני הסמוך ליישוב דולב הובאה היום (שישי) למנוחות בבית העלמין החדש בלוד. אלפי מכרים ובני משפחה הגיעו לחלוק לה כבוד אחרון, ביניהם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. 

האב איתן שמאושפז בבית החולים לאחר שנפצע בפיגוע שאירע הבוקר, ביקש ממיטתו שיגידו בהלוויה רק דברים טובים ושלא יועבר "מסר של חולשה". עוד מסר, כי רינה פעלה בשליחות של הצלת חיים. אנחנו מנסים להיות חזקים, לחזק את עם ישראל. התשובה שלנו לרוצחים: אנחנו כאן למרות שהלב כואב ואנחנו מתפללים שלא יהיה עוד פיגוע כזה".

ראש מועצת בנימין הספיד את רינה וביקש מהממשלה לחזק את הביטחון בכל ארץ ישראל. רינה הייתה מתנדבת בסניף בני עקיבא. היא העדיפה ללכת לסניף רחוק מהבית שלה בצד השני של העיר וסייעה בהתנדבות ליוצאות אתיופיה. נקרא לשכונה החדשה שתוקם שם על שמה של רינה. היר תיקרא מצפה רינה. השכונה משקיפה על חבל בנימין". עוד הוסיף, כי "נעשה הכל שהבאים שיבואו אחריך למעיין - יבואו בבטחה".

הלווייתה של רינה שנרב ז"ל. צילום: פלאש 90
הלווייתה של רינה שנרב ז"ל. צילום: פלאש 90

אחותה של רינה, תמר, נשאה הספד ואמרה כי החלל שהותירה רינה הוא "חור שנפער בלב האומה", והוסיפה: "רינה היקרה  והאהובה, תודה על השנים הנפלאות איתך".

רינה שנרב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
רינה שנרב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

רב האולפנא נשא אף הוא הספד לזכרה של תלמידתו: ""איך מספידים תלמידה? עולם הפוך. רינה - מילה של שמחה, מבית של תורה ועם ישראל. רינה הייתה המרכז בכל מקום שהייתה בו. רינה הגיעה לאולפנא עם קושי לצאת מהבית וראינו בהמשך איך שהיא הפכה לדמות שמחה ומרכזית".

מהמשטרה נמסר כי המטען היה מונח בשביל בו טיילה המשפחה שהוביל למעיין. הנערה דרכה על המטען ואז המחבלים פוצצו אותו. ככל הנראה המחבלים הכירו את הזירה ואת ההתרחשויות במקום בשישי בבוקר. יצוין כי מדובר בפיגוע בעל אופי שונה מהפיגועים האחרונים.

האב איתן שנרב. צילום מסך מתוך סרטון רה"מ לעמ
האב איתן שנרב. צילום מסך מתוך סרטון רה"מ לעמ


"לא ייתכן שיהיה פיגוע רצחני כזה אחרי שזה כבר קרה בעבר", אמרו עוד בדולב. הרץ הביעה משאלה לשוב במהרה לשגרה. "אנחנו משתדלים לשוב כמה שיותר מהר לשגרה ומחכים להנחיות מערכת הביטחון. נמשיך לטייל ולרדת למעיין. לא ניכנע לאירועים כאלה ואני קוראת למטיילים מכל הארץ להמשיך ולהגיע למקום היפה הזה, אחרי שהשגרה תשוב".
 

גונן נרצח ביוני 2015, לאחר שטייל עם חבר במעיין. כאשר נסעו ברכב, עצר אותם צעיר פלסטיני שנראה כמי שמבקש עזרה. הוא שאל אותם אם יש מים במעיין ואז רצח ביריות מטווח קרוב בגונן. במשפחתו של גונן קיבלו בזעזוע את הפיגוע הקשה שאירע היום ואשר החזיר אותם ארבע שנים לאחור לאותו יום שישי נוראי. "התחושה היא שכאילו שדני נרצח עוד פעם", אמרו.



בתוך כך, שמוליק שנרב, דודה של רינת שנרצחה בפיגוע אמר בשיחה עם עיתונאים מחוץ לבית החולים בו אחיה ואביה מאושפזים: "השם יייקום דמה, היא נרצחה היום על קידוש השם. התבקשתי על ידי האבא ששוכב כי הוא נפגע מרסיסים וקליעים והאח דביר שנמצא כעת בניתוח יידעו כולם האירוע הזה יחזק אותנו יחזק אותנו נתחזק בתורת ישראל בארץ ישראל ובאחיזתנו לעם ישראל איתן ושירה וכל 11 ילדיהם גרים בלוד ייבחרו לחיות בשביל עם ישראל בארץ ישראל". הוא הגדיר אותה כ"בחורה שכל כולה עם ישראל אהבת ישראל תורת ישראל תנועת הנוער כל כך תרמה כל כך מתוקה כל החיים לפניה".
 
בהמשך דבריו סיפר על אחיה הצעיר: "דביר חיים לומד בישיבת הסדר ועומד בפני גיוס. הוא אמר לאבא שלו 'אנחניו חזקים ונצא מזה'". לדבריו, לפני שיצאו לטיול הם הודיעו למוקד הביטחון. "אחרי שהיה הפיצוץ, איתן ניסה לבצע החייאה בבתו ועשה חוסם עורקים לבנו בעזרת הציצית שלבש". אחת השכנות של משפחת שנרב בלוד סיפרה לחדשות 13: "האבא לקח שניים מהילדים לטיול במעיין בזמן שהאחרים היו פה בהכנות לשבת. לא תיארנו שיקרה דבר כזה. משפחה מדהימה. נותנים לנזקקים, מארגנים פעילויות צדקה כל הזמן".