כתב התרבות של "הארץ" וידיד משפחת נתניהו, בני ציפר, התראיין לתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, ושוחח על התקרית שאירעה במהלך ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במהלך הביקור באוקראינה, שם זרקה רעיית ראש הממשלה לחם מסורתי על הרצפה בעת קבלת הפנים בשדה התעופה. ציפר הודה כי מדובר בטעות מצדה של נתניהו, אך האשים את התקשורת בניצול התקרית כדי להכפיש את שמה של רעיית ראש הממשלה.



שרה כבשה הרבה כותרות, מה עבר לך בראש כשראית את הצילום שלה זורקת לחם?
"אז בוא אני אגיד לך, הבנתי שקרה פה משהו לא בזדון, אלא בשוגג. אני מכיר אותה, אני מתאר שהיא יצאה מהמטוס, לילה, היא לא הייתה מוכנה לכל הטקס הזה, זאת הייתה פאשלה. זה פשוט דבר שהיא לא הייתה מוכנה לו".
יצא לך לדבר איתה?
"התכתבנו, מצד אחד האובר ריפורטינג על הדבר הזה הוא דבר זוועתי. שוחחנו ואני אומר שזה היה בשבילה שוק, כי היא לא שמה לב לתנועה. זה לא שהיא זרקה את זה בחמת זעם, פשוט לא התחשק לה לחם. מה אגיד לך, זה דבר שלא חושבים עליו".

אז מה היה השוק, התגובה?
"התגובה, תשמע לזה הצטרף גם הפייק ניוז כאילו היא צעקה במטוס דבר שלא היה ולא נברא. בוא ניקח בערבון מוגבל את מה שכותבים עיתונאים. גם עיתונאים שהיו אמרו שלא היה ולא נברא, זה היה ממש פייק ניוז. החלק הזה עם החלה, קוראים לזה בצרפתית 'faux pas'. על העניין של החלה, לא הייתה ברירה אלא לדווח כי גם האוקראינים לא היו שבעי רצון. גם למישל אובמה היה מקרה עם מלכת אנגליה".

"שרה אישה נפלאה, וכל מי שמכיר אותה יודע את זה". בני ציפר, צילום: יח"צ
"שרה אישה נפלאה, וכל מי שמכיר אותה יודע את זה". בני ציפר, צילום: יח"צ
היא מודעת שהייתה פשלה?
"ברור, זה נורא, היא לקחה את זה נורא קשה, גם את זה שלקחו את זה כדבר נורא נורא כשהביקור עצמו היה מוצלח מאין כמוהו".
כידיד של שרה, מה יש לה לדעתך שגורם לה להתנהג בצורה כל כך מביכה?
"אין בה שום דבר, זה קורה, אני יכול לתת לך רשימה של מאה מקרים שקרו לראשי מדינות או לבנות זוגם, כמו שבוש עשה ווי לאבוריג'ינים באוסטרליה, כשאצלם זאת אצבע משולשת".
אתה לא מבחין בהתנהגות מוזרה או מביכה אצל שרה?
"ממש לא. היא אישה נפלאה וכל מי שמכיר אותה מקרוב יודע את זה".
יכול להיות שאתה מאוהב בה?
"כן, יש משהו, אני פשוט מת עליה, היא אישה כל כך חמודה. אנשים מתוך קנאה נוראית יורדים עליה, אבל כשאתה רואה את האדם, זאת פשוט אישה מתוקה כמו סוכריה אישה טובת לב. רוב רובם של האנשים שעובדים סביבה מוכנים לעשות הכל בשבילה, היא אישה נפלאה שעושה הכל בשביל העובדים שלה".