בטרם הוציא דובר צה"ל הודעה רשמית כתב הבוקר (שני) שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו כי כוחות צה"ל לכדו את המחבלים שרצחו את רינה שנרב ז"ל, בפיגוע שאירע ביום שישי האחרון. ליברמן פרסם את הדבר בחשבון הטוויטר שלו אך דקות לאחר מכן הסיר את הציוץ. באופן דומה, גם יו"ר ימינה, איילת שקד, פרסמה כי היא התבשרה על תפיסת המחבלים. ואולם, מאוחר יותר פרסם שב"כ הודעה חריגה, בה נמסר כי "הפרסומים על תפיסת המחבלים שרצחו את רינה שנרב אינם על דעתנו, החקירה בעיצומה".



"כל הכבוד לכוחות הביטחון ולחיילי צה"ל שלכדו את המחבלים השפלים שרצחו את רינה שנרב ז"ל ופצעו את אביה, הרב איתן, ואחיה, דביר. אפשר רק להצטער על כך שרה"מ נתניהו מונע את העברת חוק עונש מוות למחבלים", כתב ליברמן.



לאחר שהסיר את הציוץ הבהירה הדוברת של ליברמן כי "לפני זמן מה הגיעו אליי ידיעות מכמה מקורות על תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב והידיעה מאושרת  ע"י צנזורה. לצערי, רק לאחר פרסום הציוץ גיליתי שהפרסום אינו מאושר והוא מיד הוסר".


 

צילום מסך


לאחר מכן פרסמה שקד כי בעת שביקרה בביתה של שירה שנרב ומשפחתה היא התבשרה על תפיסת הרוצחים. שקד כתבה: "שירה אמרה משהו קשה ונכון, שעד עכשיו הרוצחים לא ישנו טוב בלילה ומעכשיו הם ישנו טוב בלילה. צריך לשנות את המשוואה שרצח לא יהיה שווה אקזיט. לעצור את התשלומים המופקרים שאבו מאזן מעביר לרוצחים בכלא".



לפני מספר ימים הובאה רינה למנוחות בהלוויה שהתקיימה בבית העלמין בלוד. אלפי מכרים ובני משפחה הגיעו לחלוק לה כבוד אחרון, ביניהם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. אביה של רינה ביקש שיגידו בהלוויה רק דברים טובים ושלא יועבר "מסר של חולשה". אחותה של רינה, תמר, נשאה הספד בהלווייתה ואמרה כי החלל שהותירה רינה הוא "חור שנפער בלב האומה", והוסיפה: "רינה היקרה  והאהובה, תודה על השנים הנפלאות איתך".



מותה של רינה בת ה-17 נקבע לאחר שנפצעה באורח אנוש בפיגוע טרור במעיין עין בובין שבדולב. אביה ואחיה נפצעו באורח בינוני-קשה. מהמשטרה נמסר כי הפיגוע נגרם כתוצאה ממטען שהיה מונח בשביל בו טיילה המשפחה, שהוביל למעיין. הנערה דרכה על המטען ואז המחבלים פוצצו אותו. ככל הנראה המחבלים הכירו את הזירה ואת ההתרחשויות במקום בשישי בבוקר.