מספר שריפות פרצו היום (שני) ברחבי הארץ, וצוותי כיבוי רבים הוקפצו לטפל בהן. המוקדים העיקריים של השריפות נמצאים בבית שמש ובכפר משהד, שם פונו מספר בתים מחשש לחיי אדם.

מספר בתים בבית שמש פונו מתושביהם בעקבות שריפת חורש טבעי שמשתוללת בפארק הגפן בעיר. עקב הסכנה הנשקפת לבתים, פועלים שוטרים לפינוי התושבים בקו הבתים הראשון. במקביל המשטרה חסמה לתנועה את רחובות הגפן והגולן. על פי הנחיות מכבי האש על תושבי העיר הוותיקה מרחוב הגולן מזרחה לסגור חלונות ולא לצאת החוצה. 10 צוותים של לוחמי אש מתחנת בית שמש בסיוע חוצה מחוזות ו-2 מטוסי כיבוי פועלים במקום. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי הושגה שליטה על השריפה.  
 
בנוסף, פרצה שריפה סמוך לכפר מטע, אזור הר יערן, עדיין לא הושגה שליטה על האש. 11 צוותי לוחמי אש ממחוז ירושלים בסיוע 6 מטוסי כיבוי פועלים להשתלטות על שריפת יער באזור "חרבת חנות".. קק״ל מפעילים ציוד מכני כבד, עם עובדי יחידת הביצוע, לאפשר מעבר לכבאיות במקום. 
 

מוקדם יותר בכפר משהד התחוללה שריפת קוצים, לא דווח על נפגעים. כאמצעי זהירות שוטרי משטרת ישראל יחד עם לוחמי האש וכוחות הצלה פינו 15 בתים הסמוכים לשריפה. לוחמי האש ממשיכים לפעול באזור לכיבוי השריפה. כוחות משטרה, כב"ה מד"א ונציגי המועצה נמצאים במקום ופועלים יחדיו במסגרת חפ"ק אחוד לשמירה על שלום הציבור. במקום פועלים 8 צוותים של לוחמי אש בסיוע 2 מטוסי כיבוי. טרם הושגה שליטה על השריפה.