"הסתבך בלשונו": ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות עו"ד אווקה זנה פנה למשטרה היום (רביעי) בדרישה כי תשקול לחקור את העיתונאי ירון לונדון בגין דבריו נגד התרבות והחברה הערבית. בהודעה שיצאה מטעמו של עו"ד זנה נכתב כי "עו"ד זנה פנה, בין השאר, למשטרת ישראל, נוכח העובדה שדברים מעין אלה יכולים לגבש כדי עבירה פלילית. כמו כן נעשתה פנייה למועצת העיתונות".
 
יש לציין כי עו"ד זנה פעל על דעת עצמו, בלי גיבוי היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה, וכי לכאורה מדובר בחריגה מסמכות כיוון שמנדט הטיפול שלו מתמקד רק בגזענות ממוסדת או בגזענות על ידי עובדי מדינה ולא בהתבטאויות של עיתונאים ואנשים פרטיים. עוד יש לציין כי משפטנים בכירים אומרים כי אין כל עילה לחקור את לונדון כיוון שלא היו בדבריו משום הסתה לגזענות.
 
לדברי עו"ד זנה "ההתבטאויות של ירון לונדון נגד החברה הערבית והתרבות הערבית, קשות ופוגעניות, והביטויים בעלי אופי גזעני לכאורה. מר לונדון הוא דמות בולטת ומשפיעה בתקשורת בפרט ובחברה הישראלית בכלל, ולכן לדבריו כלפי החברה הערבית עשויה להיות השפעה על הציבור ביחסו לחברה זו. דברים אלה עלולים אף להוות עבירה פלילית לכאורה, ואנו עוקבים אחר הטיפול בנושא".