מתכוננים לתגובה: לאחר שבימים האחרונים, לאור הכוננות לקראת תגובה אפשרית של ארגון חיזבאללה לשתי התקיפות המיוחסות לישראל בלבנון ובסוריה, הוכרז עוצר יציאות ביחידות בגבול הצפון, היום (שבת) גם תוגברה גזרת הגבול בלבנון בתותחים מתנייעים.

בצה"ל נערכים לאפשרות של פיגוע נקמה של חיזבאללה ולאור כך ננקטות גם פעולות בשטח, כך למשל הוחלט לאחר הערכת מצב לסגור את כביש הגישה לכפר רג'ר, שחשוף בחלקו לגבול לבנון, וניתן להעריך שבשל חשש מירי נ"ט לעבר ציר התנועה נסגר הכביש, מצה"ל נמסר בנושא זה כי לאור הערכת מצב הוחלט באופן זמני לחסום את הציר הראשי המוביל לכפר ולפתוח ציר חלופי דרכו יכולים התושבים להיכנס ולצאת מהכפר. בצה"ל מבהירים כי לא קיימות מגבלות על תושבי הכפר, ותושבי הצפון מצויים במצב של שגרה מלאה.

לכתבה המלאה

עריקה ספורטיבית: הג’ודאי האיראני סעיד מולאי לא חזר לארצו בתום התחרויות באליפות העולם וביקש מקלט מדיני בגרמניה. מולאי שחשש כי המשטר האיראני יפגע בו, לא יחזור להתחרות תחת דגל איראן בעקבות ההחלטה שקיבל. גורמים בארצו מפנים אצבע מאשימה כלפי יו”ר איגוד הג’ודו העולמי מריוס ויזר שאחראי לדבריהם למהלך. הם אף מתכוונים לפנות בתלונה רשמית בנושא לוועד האולימפי הבינלאומי. 

לדברי הגורמים, ויזר קנה למולאי כרטיס טיסה לגרמניה, על מנת שיוכל להשיג שם מקלט. מאמנו מאג'ד זריאן טען בפני סוכנויות ידיעות באיראן כי אנשי ביטחון של איגוד הג'ודו הבינלאומי הפרידו בינו לבין מולאי במהלך האליפות. על פי הערכות, מולאי קיבל הוראה להפסיד בחצי הגמר כדי לא לפגוש בגמר את הישראלי שגיא מוקי ובהמשך אולץ להפסיד בקרב על הארד כדי לא לעמוד על הפודיום לצידו של מוקי. למרות שעשה זאת, הוא חשש לשוב לארצו. 
 
משרד הספורט האיראני הודיע: “ברור לנו שנעשו צעדים מפוקפקים מצד איגוד הג’ודו הבינלאומי, שניסה לייצר בעיות. עקבנו אחרי העניין ומחינו על כך. הוועד האולימפי האיראני ישלח מכתב לוועד האולימפי הבינלאומי, יסביר את העניין ויבקש את התערבותו בנושא". אתמול (שישי) דווח כי ויזר אמר שיפעל כדי שמולאי יוכל ליטול חלק במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, כחלק מנבחרת הפליטים.
 
סעיד מולאיצילו, צילום: Kiyoshi Ota/Getty Images
סעיד מולאיצילו, צילום: Kiyoshi Ota/Getty Images



נדחתה בקשת נתניהו למניעת פרסום תמלילים ומסמכים נוספים מתיק 4,000: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה את בקשתו של רה"מ בנימין נתניהו לעצור את ההדלפות מהחקירות בתיק 4,000, הלא הוא תיק בזק, כך דווח אמש בחדשות 12. "בשלב זה לא מצאתי כי יש מקום למתן הצו הארעי המבוקש, על פי התשתית שהונחה", כתב מלצר בהחלטתו.
 
בנימוקי העתירה שהגישה מפלגת הליכוד היום ליו"ר ועדת הבחירות נכתב כי "עניינה של עתירה זו הוא בפרסומים בלתי חוקיים, אשר מפורסמים באמצעי התקשורת השונים בעניין חקירות ראש הממשלה", שנועדו, כך על פי הנטען בעתירה, "להטות את הבחירות". מוקדם יותר אמר נתניהו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו כי מפלגתו תגיש לשופט מלצר בקשה לעצור את "ההדלפות הפליליות האלה",  והוסיף כי "כל הדלפה כזאת דינה הוא שלוש שנות מאסר". 


לכתבה המלאה



נתניהו: "בנט ושקד כבר היו בברית אחים עם לפיד, לך תדע מה יעשו הפעם"

בהמשך השידור החי בפייסבוק, תקף ראש הממשלה את ראשי מפלגת "ימינה", איילת שקד ונפתלי בנט. ""צריך להוציא מהם באיזמל איזו המלצה על נתניהו לבחירות". אמר נתניהו, והוסיף: "הם כבר היו בברית אחים עם לפיד ולך תדע מה יעשו הפעם. אבל למה להגיע לזה?".
עוד אמר נתניהו, כי "מי שרוצה אותי ראש ממשלה ומי שרוצה ממשלת ימין צריך להצביע ליכוד. זה לא משנה אם הם יקבלו שמונה מנדטים או עשרה. אני מכבד את אורית סטרוק, אבל יותר חשוב שאני ארכיב ממשלת ימין ונמנע ממשלת שמאל". 

לכתבה המלאה
 


חייל צה"ל נפצע קל מרסיסים של רימון במהלך ההפגנות ברצועה
 
חייל צה״ל נפגע קל אמש מרסיסים של רימון מאולתר שהושלך לעבר ג'יפ בו נסע במהלך העימותים על גדר המערכת ברצועת עזה. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. ככל הנראה, החייל ירד מן הג'יפ ואז נפגע מן הרימון שהושלך לעברו.

לכתבה המלאה

סכסוך בצמרת: טראמפ ממדר את ג'ון בולטון מדיונים ביטחוניים
 
בשבועות האחרונים, יועצים בכירים, שרים ומקורבים לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נערכו לפגישות חשובות הקשורות לעתיד מעורבותה הצבאית של ארצות הברית עם איראן, אך באופן מפתיע, ג'ון בולטון, היועץ של הנשיא לענייני ביטחון, לא היה ברשימת המוזמנים לפגישות אלו. 
 
על פי ה"וושינגטון פוסט", ההימנעות המכוונת מהזמנתו של בולטון לא הייתה טעות. בכירים בבית הלבן טוענים שבתקופה האחרונה, מעורבתו של בולטון בדיונים הפכה למעמסה עבור הנשיא טראמפ, זאת בשל התנגדותו העיקשת לדעה הרווחת בקרב הקבינט האמריקאי.

לכתבה המלאה



פעוט בן שנה וחצי במצב אנוש לאחר שטבע בגיגית בבית בת"א

פעולות החייאה מתבצעות בשעה זו ה בפעוט שטבע בגיגית בבית בדרום תל אביב. הפעוט מפונה תוך כדי החייאה לבית החולים לילדים "דנה" בעיר.
 
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א יוסי אילוז סיפר: "קיבלתי את הקריאה באפליקציית מד"א והגעתי במהירות למקום, סמוך למחלף לה-גווארדיה על המדרכה ראיתי אישה מחזיקה בפעוט מחוסר הכרה. היא סיפרה לי שהוא טבע בגיגית והם התקשרו מיד למד"א. יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע הענקנו לילד טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבי"ח דנה תוך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

לכתבה המלאה

תאונה קשה בגליל התחתון: 10 בני אדם נפצעו, ביניהם שלושה במצב קשה

תאונת דרכים מרובת משתתפים בין שני כלי רכב סמוך לזרזיר אירעה היום בשעות אחר הצהריים. על פי גורמים במד"א, חובשים ופרמדיקים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים השונים באיזור 10 פצועים, בהם: ילדה כבת 3 הסובלת מחבלת ראש וגבר כבן 30 הסובל מפגיעה רב מערכתית. השניים פונו במסוקים לביה"ח רמב"ם בחיפה.

50 אלף אנשים טיילו בשמורות הטבע והגנים

יממה לפני תחילת שנת הלימודים, כ-50 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והחופים וטיילו ברחבי הארץ. בחופי הכנרת נמסר כי כ-22 אלף מטיילים פקדו את החופים. בין האתרים הבולטים היום הי הגן הלאומי גן השלושה, מצדה, קיסריה, אשקלון וחורשת טל. בין השמורות בלטו עין גדי, נחל שניר ושפך נחל דליות.