שני ישראלים בני 29 ו-35 חשודים בביצוע אונס לכאורה בתיירת גרמניה בת 19 באי כרתים שביוון. במשרד החוץ אישרו את מעצרם של הישראלים, אך סירבו להתייחס לנושא מעבר לכך "מטעמי צנעת הפרט". 



התיירת אמרה בתלונה שהגישה למשטרה כי היא הכירה את השניים במועדון, ובעת ששהו בחדר מלון הם כפו עליה לקיים עמם יחסי מין. 



לפני מספר ימים שוחררה הצעירה הבריטית בת ה-19 שטענה כי נאנסה על ידי 12 ישראלים וחזרה בה, בערבות בסך 5,000 יורו במזומן על ידי בית המשפט. משפטה יחל ב-2 באוקטובר. הצעירה העבירה את הדרכון שלה לידי המשטרה וחויבה להתייצב במשטרת ניקוסיה שלוש פעמים בכל שבוע. כמו כן, נאסר עליה לעזוב את קפריסין. 



סנגוריה של הצעירה טוענים כי החוקרים הפעילו נגדה "אמצעי דיכוי" כדי לגרום לה לחזור בה מהטענה לפיה היא נאנסה על ידי הצעירים הישראלים באיה נאפה בחודש שעבר. הרשויות בקפריסין מכחישות טענות אלה, וטוענות כי היא חתמה על ההצהרה בנושא בכתב ביוזמתה.



מייקל פולק, המסייע לצוות ההגנה המשפטית שלה, אמר: "היא לא שיקרה לגבי האונס והדיכוי של המשטרה הקפריסאית. היא חזרה בה בגלל מה שקרה בתחנת המשטרה". הוא הבטיח גם כי צוות ההגנה יציג עדויות לכך שהצעירה לא שיקרה כשטענה שנאנסה.



כזכור, ב-28 ביולי שוחררו כל הצעירים לביתם לאחר ביטול החשדות בעניינם. הם התקבלו בחגיגות גדולות על ידי משפחותיהם סמוך לבית המעצר. לאחר חזרתם לארץ איימו קרובים לתבוע את הנערה.