כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי) על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה לביהמ"ש השלום בתל אביב נגד ענבל אור. 15 אישומים הוגשו נגד אור בגין ביצוע עבירות על חוק המע"מ, פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכלפי מנהל סניף בנק, וכן עבירות על חוק הגנת הצרכן. אמא של אור, מיכל, יצאה להגנת בתה בראיון ל-103FM.





עכשיו כבר מדובר בכתב אישום.
"זה נראה הזוי. זה נראה כמו משפט ראווה ולינץ".



כל הדבר הזה הוא סתם?
"נו באמת. אומרים שהיא לא שילמה מ-2008. נראה לך שמס הכנסה ומע"מ היו יושבים בשקט? ראיתי דו"חות של 24 ו-25 מיליון שקלים. לא יודעת. אני המומה".



שמעתם על הגשת כתב האישום הבוקר בפעם הראשונה?
"כן. הבת שלי לא ידעה בכלל. היא עוד לא קיבלה את כתב האישום. התקשורת התקשרה ואני צלצלתי לענבל. כולנו המומים. דווקא לפני החגים? נראה לי שמשהו לא תקין בכל הכתבה הזו. מה זה מעניין את מישהו הבגדים והתכשיטים? 81 מיליון שקלים ומדברים איתי על 900 אלף שקלים. זאת בדיחה. הבת שלי מוציאה חשבוניות. גם לדרור גלעדי החליטו להגיש כתב אישום. אז איפה עוד מנהלי החשבונות, החברים וכל כך הרבה אנשים שצריכים להגיש נגדם כתב אישום? בנק מזרחי ידע טוב מאוד להגן על עצמו".



חשוב לומר שבבנק מזרחי טוענים שענבל אור הציגה מצג שווא של יתרות.
"אני יודעת מה זה בנק מזרחי. הבת שלי צודקת כל כך. פשוט זרקו אותה ופגעו בה בצורה לא רגילה. לענבל אין מה לאכול ולקחו לה את הילדים".



איפה היא גרה עכשיו?
"בבית שכור שהמדינה שילמה עליו אחרי שארבע שנים שהייתה ברחוב. אם יש לה כל כך הרבה מיליונים והיא הבריחה כל כך הרבה איך אין לה מה לאכול?"



כי היא לא יכלה לשלם והוכרזה כפושטת רגל.
"אין לה שקל אחד. תאמיני לי. לקחו לה את הילדים. אני לא יודעת מה קורה כאן במדינה".



היא לא רואה את הילדים בכלל?
"יש לה מזל שהבעל הראשון נחמד, עוזר ומביא לה את הבנות פעמיים בשבוע. עם בכיר ליבה, שפירק לה את החברה יש לה בעיה. אני פגועה. איך המפרק לא רואה מי פירק לה את החברה".



היא במצב לא טוב.
"בטח שלא. אני יודעת. בן אדם שמחזיקים אותו ארבע שנים במשברים, זה נורא קשה. גם אנחנו, כל המשפחה שבורה. גם מבחינה בריאותית. לא מניחים וזה לא נגמר".



מה עבר עליה מאז?
"היא חזרה בתשובה וכנראה שזה מה שמחזק אותה. אני שמחה על כך".



היא אישה מאמינה ומתפללת?
"כן. היא שומרת שבת חזק מאוד. אולי בעזרת השם האמת תצא לאור".



המשפחה התפרקה לגמרי.
"לגמרי. הילדים, הנכדים. המשפחה. על כלום. פשוט על כלום".



זה נורא קשה להגיד את זה אבל את מבינה את המשמעות. אדם שלא יכול לשלם ויש נגדו כתב אישום הולך לכלא בסוף.
"אני מקווה שענבל לא תגיע לכלא. אני מקווה. היא תגיע לדיונים ותראה את החומרים שיש לה ביד. ענבל מעולם לא גנבה או עשתה העלמות מס. יש לנו בעיה במדינת ישראל, כל דבר מנפחים מעל הפרופורציות וזה כואב לי. לא נראה לי הגיוני שהיו נותנים לה לשבת בחברה מ-2008 עד 2015 והיא לא שילמה מס".



"קודם היה 150 ועכשיו הגיעו ל-81", הוסיפה עוד, "אני קוראת את מה שכתוב בכתב האישום ואני בהלם ממה שכתוב בכתב האישום. נביא אולי עורך דין לענייני מיסים, הוא פותר את זה בשנייה. הם פשוט ריסקו אותנו. לא רק את הבת שלנו אלא את כל המשפחה. לא נתנו לנו להרים את הראש ולעזור לה. אני קיבלתי מעל 16 עיקולים כדי שאני לא אעזור לבת שלי. יש לנו את חגי תשרי ואני מקווה שזה מה שיציל אותנו. הבת שלי שקטה כל כך כי היא לא גנבה ולא פשעה. האמת, רק אם היא תגיד מי גנב את החברה היא תנצל. לדעתי, זה מה שיהיה במשפט".