טראמפ ונתניהו שוחחו על הסכם הגנה הדדית
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הערב כי הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו על כינון ברית הגנה בין שתי המדינות, והוסיף כי השניים ייפגשו לאחר הבחירות בעצרת הכללית של האו"ם, שתיערך בסוף החודש. על פי הנשיא, ברית כזו, על פי הנשיא, תהיה לעוגן נוסף לברית בין שתי המדינות.
 
הרעיון על הצהרה אמריקאית על ברית הגנה בין שתי המדינות פורסם לראשונה על ידי בן כספית במעריב, כאשר ייתכן שבתמורה נתניהו יעניק תשובה חיובית לתוכנית השלום שמתכנן הנשיא להציג לאחר הבחירות, שנודעת כברית המאה. יש לציין כי למרות ההצרה של טראמפ, עבודת המטה המסועפת הדרך להסכם שכזה לא תסתיים במהרה. כמו כן, גורמים מדיניים בכירים המצויים בסוד הרעיון הכחישו כי מדובר ב"דיל" בתמורה לעסקת המאה.

לידיעה המלאה

המתווך האמריקאי לשעבר: "נתניהו מעולם לא טען שהסיפוח הכרחי"
שגריר ארצות הברית בישראל והמתווך במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים לשעבר, מרטין אינדיק, תקף היום את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו התייחס אינדיק לסרטון שפרסם הליכוד בו טען כי יו"ר כחול לבן בני גנץ שיתף פעולה עם הנשיא האמריקאי לשעבר בר אובמה ותמך בנסיגה מיהודה ושומרון. "האמת היא שנתניהו תמך בתוכנית הביטחון של הגנרל ג'ון אלן ומעולם לא טען שהסיפוח הוא הכרחי", כתב אינדיק, והוסיף כי "בוגי יעלון, שהיה שר הביטחון של ביבי, הטיל וטו על מתווה אלן - ואסר על גנץ לשוחח על המתווה עם בכירים אמריקאים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי אינדיק: "שקר מוחלט. אינדיק כבר נתפס בשקר כשאמר שהוא ישב ליד ראש הממשלה נתניהו בהלוויתו של רבין ז״ל, כשהסרטונים מההלוויה הראו ששיקר. ראש הממשלה נתניהו דרש שצה״ל ישלוט בכל השטח מערבית לירדן ולא היה מוכן להעביר את האחריות הזאת לכח בינלאומי כלשהו".

לידיעה המלאה

מרטין אידינק. צילום: רויטרס
מרטין אידינק. צילום: רויטרס


ארצות הברית חיסלה את בנו של אוסמה בן לאדן
בפעולה מיוחדת: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (שבת) את הדיווחים מחודש יולי האחרון, והודיע כי חמזה בן לאדן, בנו של אוסמה בן לאדן ויורשו בהנהגת ארגון אל קאעידה חוסל במבצע של הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית בגבול פקיסטן-אפגניסטן. 

הודעתו של טראמפ מתרחשת ימים סופרים בלבד לאחר יום השנה ה-18 לפיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה, סדרת הפיגועים ב-11.9.2001, אז מחבלי הארגון השתלטו על ארבעה נוסעים, וריסקו שלושה מהם על מבני ציבור אמריקאיים - שניים במגדלי התאומים בניו יורק ואחד בפנטגון בבירה וושינגטון. המטוס הרביעי התרסק בשטח פתוח לאחר שנוסעי המטוס השתלטו על המחבלים. בסדרת הפיגועים נהרגו מעל ל-3,000 בני אדם.

לידיעה המלאה

 

פעיל ימין תקף במהלך ראיון את יאיר גולן
אירוע חריג התרחש הבוקר (שבת) במהלך אירוע שבת תרבות בנתניה, בו השתתף בראיון סגן הרמטכ"ל לשעבר, מועמד המחנה הדמוקרטי, יאיר גולן. בעת שהתראיין גולן עלה לבמה פעיל הימין צחי אליהו וניסה לפוצץ את הראיון תוך שהוא צורח "יא שמאלנים". זמן קצר לאחר מכן פרסם אליהו פוסט בפייסבוק בו הוא הבהיר את עמדתו העוינת כלפי גולן ואף הבטיח לנקוט בצעדי אלימות נגדו "עד שיעלם לנו מהמפה".



 


ממפלגת המחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה: "אנחנו לא מפחדים או נרתעים מבריוני הימין. סימני הפאשיזם אומצו לכדי מדיניות על ידי ראש הממשלה ושותפיו הכהניסטים. זה או המחנה הדמוקרטי או הכהניסטים של ביבי. מי שפוזל לליכוד לא יכול לייצג אותנו".


לידיעה המלאה


דיוויד קמרון מתנצל על הברקזיט ומודה: "אני מתחרט עמוקות. נכשלתי"

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דיוויד קמרון, אמר היום כי הוא "מצטער באמת" על חוסר הוודאות שנוצרה במדינה לאחר משאל העם שנערך בנושא הברקזיט, לפני כשלוש שנים. קמרון הודה כי הוא חושב על השלכות ההצבעה לעזוב את האיחוד האירופי "כל יום", וכן דואג מאד ממה שעתיד לקרות במדינה בהמשך. קמרון אמר את הדברים בראיון ל"טיימס", זאת לקראת פרסום ספר זכרונותיו בשבוע הבא. 

בספרו של קמרון "For The Record", כתב ראש הממשלה לשעבר כי "יש כאלו שלעולם לא יסלחו לי על כך שקיימתי את ההצבעה, או על כך שנכשלתי בהבאת התוצאה בה בריטניה תישאר באיחוד האירופי - כפי שרציתי".

לידיעה המלאה

דיוויד קמרון. צילום: רויטרס
דיוויד קמרון. צילום: רויטרס


נתניהו ביקש לכנס ישיבת חירום עם השופט חנן מלצר מיד עם צאת השבת
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש הבוקר לכנס ישיבת חירום עם יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, מיד עם צאת השבת, זאת בעקבות כתבתו של העיתונאי קלמן ליבסקינד שפורסמה בעיתון "מעריב" אמש. בעקבות הכתבה כינס ראש הממשלה עוד בשבת בבוקר ישיבת חירום בהשתתפות השרים יריב לוין, אמיר אוחנה, גלעד ארדן ונציג הליכוד בוועדת הקלפי ח"כ דוד ביטן. 

בכתבתו של ליבסקינד, שתפורסם במלואה ב"מעריב אונליין" הערב, כותב העיתונאי: "מי שאחראים על טוהר הבחירות בישראל אינם ראויים להיות מופקדים על העבודה הקדושה הזו. כך יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שבמקרה הטוב לא עשה כלום כדי לבדוק את הזיופים שהיו בבחירות הקודמות, ובמקרה הפחות טוב נלחם בכל כוחו, מסיבותיו שלו, כדי שטעויות ספירה שנתגלו - לא יתוקנו".

לידיעה המלאה

בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני


שני הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ
רוכב אופניים כבן 30 נהרג היום מפגיעת רכב בכב בכביש 581 סמוך ללהבות חביבה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית, ובהמשך נפטר מפצעיו. המשטרה ממשיכה בחקירת התאונה. בתוך כך, גבר כבן 40 נהרג ואדם נוסף נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בין שלושה כלי רכב בכביש 784 סמוך לחנתון שבגליל התחתון.

לידיעה המלאה