ביום שישי פורסמה ב"ידיעות אחרונות" כתבת תחקיר אשר עסקה בגילויים חדשים על רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר. התחקיר בוצע עבור סרט הקולנוע החדש "ימים נוראים" אשר עוסק ברצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ולצורך הכנתו והתחקה העיתונאי עמיחי אתאלי במשך שש שנים אחרי עמיר.



בכתבה הוזכר ההיסטוריון ד"ר אורי מילשטיין כמי שהיו לו, לכאורה, קשרים עם רוצח ראש הממשלה. לטענת מילשטיין, הפרסום בוצע מבלי לבקש את תגובתו, זאת, למרות שמדובר בפרסום הקושר את שמו כמי שהיה כביכול מעורב בקנוניה לרצח רבין - טענה המוכחשת על-ידי מילשטיין בתוקף. מילשטיין התארח  בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM,סיפר על כוונתו לתבוע את העיתון וטען כי מה שנכתב בכתבה הנו "סילוף".



היו לך קשרים עם יגאל עמיר נכון? הוא פעם הזמין הרצאה שלך.


"הוא הזמין ושילם. כל מי שהזמין הייתי הולך כי הוא שילם. זה לא אומר שהיה לי איתו איזשהו קשר. מה שכתוב ב'ידיעות אחרונות' שם זה סילוף. הדבר המדהים הוא שהכתב עבד על התחקיר הזה שש שנים. אני מופיע בסרט כאדם מרכזי שהשפיע על יגאל עמיר. אם תחקרתם שש שנים ודיברתם עם כל כך הרבה אנשים וטענתם שאני השפעתי כל כך הרבה על יגאל עמיר, איך לא דיברתם איתי? זה פלא שקשה לי להבין".



לוינסון: "אולי ההשפעה הייתה חד צדדית? הוא קרא את כתביך בביתו ונהנה?".
סג"ל: "לא ראוי היה להרים טלפון למר מילשטיין?".


"עמיר היה תלמיד שלי. הוא היה בין 200 התלמידים שהיו לי בבר אילן. לא הכרתי אותו אישית. פחות או יותר לפני הרצח פרסמתי את הספר 'איך תפח המיתוס' עם ביקורת קשה על יצחק רבין ועל תפקודו במלחמת העצמאות. אם יגאל עמיר הושפע מזה או לא – אני לא אחראי לכך. בשלב מסוים הוא פנה אליי ושאל אותי אם אני מוכן לתת הרצאה על יצחק רבין במלחמת העצמאות. זה מה שעשיתי והוא שילם לי עבור זה. מעבר לכך לא היה שום טלפון או קשר, שום טלפונים ושום עניינים".



 


אתה מתכוון לתבוע?
"הדברים אצל עורך הדין. באופן כללי – אני מתכוון לתבוע. הכל תלוי איך זה יתפתח".