ימין או שמאל? מפלגה קטנה או גדולה? דבר אחד בטוח: הישראלים קיבלו יום שבתון בשיאו של מזג אוויר נוח ואביבי במיוחד, ויש כמות אדירה של פעילויות המוצעות למי שמחליטים, אחרי שישלשלו פתק לקלפי - לנצל את היום. באתרי האינטרנט השונים ניתן יהיה להתעדכן בפרטי האירועים. 
על פי השירות המטאורולוגי, יום הבחירות יהיה חם מהרגיל בעונה. בשל מזג האוויר צפויים אלפים לפקוד את חופי הרחצה מצפון הארץ ועד דרומה. על כן, 55 חופי רחצה יהיו פתוחים לציבור ביום הבחירות. בקיבוץ יטבתה מזמינים את הציבור לבקר בפארק החווייתי הצמוד לפונדק יטבתה. 
גם הקניונים הממוזגים יבקשו למשוך אליהם את הציבור הרחב, במיוחד בעונת הקניות לקראת החגים. חלק מהחנויות והרשתות יצאו במבצעים לרגל יום הבוחר, כמו גם סוכנויות רכב, חדרי כושר ומטפלים שונים. בקניון רמת אביב בתל אביב יוקם מתחם תלת־ממד חוויתי לקהל הרחב. בקניון שער ראשון בראשון לציון מציעים הפנינג בחירות לילדים הכולל מתחם מתנפחים ואת ההצגה "רולי וכפתורי הקסם". 
 

לא רק בקניונים יתקיימו פעילויות לילדים, אשר נמצאים גם הם מחוץ למסגרות היום. במרכז אלרם בתל אביב יוצבו קלפיות מיוחדות, לא אמיתיות כמובן, שבהן תוכל כל המשפחה להצביע. בגן החיות התנ"כי יקיימו בחירות בין בעלי החיים השונים, תחת הססמה "כל קול קובע".
חברת האוטובוסים אגד הודיעה כי יתאפשרו נסיעות חינם בחלק מהקווים הבינעירוניים לכלל הציבור. ניתן להתעדכן ברשימת הקווים המלאה באתר אגד ובמרכז שירות הלקוחות של אגד במספר 2800*. רכבת ישראל תפעל לראשונה בבחירות בתדירות מלאה, ובמהלך היום יופעלו 580 רכבות אשר הנסיעה בהן תהיה חינם.
מיטל איידליץ, אמא לבן 3.5 ובת שנתיים מכפר הס, שמחה על זמן האיכות שקיבלה עם בני משפחתה. "בבוקר נלך לבחור, ולאחר מכן נעשה על האש עם המשפחה. לא נטייל, כי אנחנו לא חובבי עומס ונראה לי שהכל יהיה עמוס מחר. החלטנו לנצל את היום החופשי למפגש משפחתי. אחר הצהריים אולי נלך עם הילדים לפארק".