שלושה חודשים אחרי מות אחיה מירי שוטר: מסרט ווריקה אחותו של סלומון טקה ז"ל, ושני ילדיה, הבטמו וטאדילו, הועלו ארצה. הם ממתנים לעלות לישראל מזה מספר שנים, והקשר עימה נוצר ע"י השר אורי אריאל במהלך השבעה. הוא פנה לגורמים הממשלתיים הרלוונטיים על מנת לקדם את העניין בכדי שתוכל להיות לצד משפחתה. את פניה בשדה קיבלו אריאל,  ח"כ לשעבר אברהם נגוסה ובני משפחה.
אריאל אמר: "כמי שפועל למען בני העדה האתיופית ולעלייתם ארצה מזה כ-35 שנים, זהו בהחלט רגע מרגש ומשמח עבורי ובעבור משפחת טקה". לדבריו, זה המעט שאנו יכולים לעשות על מנת להקל על כאבם וצערם של בני המשפחה. "למרות הנסיבות הטרגיות, אני בטוח שבזכות הגעתה של מסרט וילדיה, המשפחה תוכל להתאחד ולהתחזק. כולי תקווה כי בקרוב נזכה לראות את יתר קהילת יהודי אתיופיה הממתנים ומצפים לעלות ארצה, כאן איתנו בישראל", הסביר. 

כזכור, ב-30 ביוני נורה טקה למוות מאקדחו של קצין משטרה בלבוש אזרחי, בחורשה הסמוכה למועדון נוער של עמותת "נירים" בקריית חיים. המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים הטילה צו איסור פרסום האוסר על פרסום כל פרט מחומרי החקירה, ולכן קיימת בשלב זה אי-בהירות לגבי נסיבות הירי. הצו הופר על ידי גורמים שונים במשטרה ובמשרד הבריאות, שהפיצו גרסאות סותרות אודות מהלך האירועים. 
 
בהלווייתו של טקה, שנערכה ב-2 ביולי, נכחו אלפי אנשים. באותו ערב הפגינו אלפי אנשים בכל הארץ כנגד אלימות משטרתית ושיטור יתר. מקצת המפגינים נקטו בפעולות אלימות, הכו ופצעו שוטרים ואזרחים, הבעירו צמיגים ומכונית, וחסמו כבישים וצמתים, בהם צומת קריית אתא, נתיבי איילון, צומת קסטינה, סמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב, הכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים, וכבישים נוספים ברחבי ישראל. בשעות הראשונות של ההפגנה אפשרה המשטרה את חסימות הצירים, אולם בשעות הלילה החלה בפינוי כוחני של המפגינים, תוך החרפת העימותים עמם.