כביש 25 בנגב ממשיך לגבות קורבנות. גבר כבן 35 נהרג אתמול לפנות בוקר, וגבר נוסף, כבן 40, נפצע באורח קשה, בתאונת דרכים בין שתי משאיות לרכב פרטי סמוך למישור רותם, ליד מפעל חיפה כימיקלים דרום. צעיר כבן 26 נפצע בתאונה באורח קל. “מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין שתי משאיות ורכב פרטי שנלכד ביניהן. שניים מהפצועים היו לכודים מתחת למשאיות והשלישי התהלך בזירה. כוחות כיבוי פעלו רבות לחילוץ הפצועים”, סיפר פרמדיק מד”א מרדכי יחזקאל.
 
על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ”ס, כבישי הנגב גובים מחיר דמים יקר. בכביש 90, מצומת הערבה ועד יטבתה (כ־130 ק”מ), אירעו שמונה תאונות דרכים מתחילת שנת 2019 ועד חודש אוגוסט. באותן תאונות נהרגו חמישה בני אדם ו־27 נפגעו.  בכביש 31 אירעו 18 תאונות דרכים מתחילת שנת 2019 ועד חודש אוגוסט, שבהן נפגעו 57 בני אדם ושניים נהרגו.
 
בכביש 25 אירעו 52 תאונות דרכים מתחילת שנת 2019 ועד חודש אוגוסט, שבהן נפגעו 115 בני אדם ואדם אחד נהרג. לאלה מתווספים שני הרוגים, אחד בכביש 316 לכיוון עתיר, והשני באזור צומת רותם - נהג המשאית חוסין אבו קווידר (30), שנמחץ למוות כאשר משאית נוספת החליקה בשל הגשמים והתנגשה במשאית שלו בעת שניסה לתקן תקלה וישב על הקבינה.
 

מבחינתו של חמודה אבו אל־קיעאן - אסון רודף אסון. ב־16 השנים האחרונות איבד שלושה ילדים, שניים מהם - מות’קאל וג’אבר - בכביש 31 ב־2003, בהיותם בני 26 ו־19, והשלישי - שאדי (29) - שהניח שישה ילדים, ומותו נקבע ימים ספורים לאחר שהתנגש בגמל. “אנחנו דורשים מרשויות החוק לחקור את הנסיבות, ולגלות מי הם בעלי הגמלים שגרמו לתאונה הקטלנית”, אמר ל”מעריב” תאופיק אבו אל־קיעאן, דודו של ההרוג. שייח’ חליל אבו אל־קיעאן הוסיף: “על הצעירים ללמוד לנהוג בזהירות, מה עוד שגם מדובר בכביש מסוכן ללא שוליים ובלי תאורה”. 
 
ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק, הוסיף: “כבישי הדרום הם החצר האחורית של מדינת ישראל. כבישים רבים סובלים מהזנחה רבת שנים ומתשתיות ישנות שאינן סלחניות לטעויות הנהג. כבישים רבים הם בעלי נתיב אחד לכל כיוון, ללא הפרדה בין הנתיבים, נתון שהופך אותם למלכודות מוות לנהגים, בדיוק כפי שקורה בכביש 90. למרות התאונות הקטלניות הרבות שאירעו בשנים האחרונות בכביש, עדיין לא נעשתה פעולה שתגביר את בטיחות משתמשי הדרך, וזאת למרות ההבטחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. הגיע הזמן לשפר את התשתית בכבישי הדרום, ובעיקר להקצות יותר ניידות ויותר שוטרים להגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית, אשר תמנע עבירות תנועה שמסכנות את החיים של כולנו”.