על רקע דרישתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, לבטל את מיזם הנתיב השיתופי, בשל עומסי תנועה כבדים שנוצרו משעות הבוקר ביציאות מהעיר, משרד התחבורה החליט היום (שני) לבטל את נתיב התחבורה בין נתניה למחלף גלילות. "ביומיים האחרונים שוחחתי רבות עם מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר ולאחר פגישה שהתקיימה עם גורמי המקצוע בעירייה נמצאו כמה פתרונות מיידיים שיקלו בהתמודדות עם סאגת עומסי התנועה שנוצרו בעיר", ציינה ראש עיריית נתניה.


היא הודיעה כי התקבלה דרישת העירייה לפתיחת שני הנתיבים בירידה למחלף פולג לכיוון תל אביב לכלל כלי הרכב והבהירה, כי הביצוע מתוכנן לימים הקרובים. פיירברג הדגישה, כי העירייה ממשיכה לעמוד דרישה ש"נתיב פלוס" בכביש החוף יבוטל ושהמצב יחזור לקדמותו וזאת, בשל היעדר פתרונות תחבורה נאותים. עוד היא דורשת להגביר את תדירות הרכבות והנגישות אליהן, הקמת חניונים נוספים בתחנות הרכבת, הקמת חניוני חנה וסע וסלילת שביל אופניים מקרית נורדאו פולג לתחנת הרכבת ספיר.
 
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בישר על השינוי בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו. "במהלך היום קיימנו הערכת מצב עם בכירי משרד התחבורה בראשות מנכ"לית המשרד התותחית קרן טרנר, אנשי המקצוע המסורים בנתיבי ישראל, נתיבי איילון ומשטרת ישראל. אנחנו מתרשמים שהשימוש בנתיב פלוס עולה, יותר אנשים נוסעים יחד ונהנים מזמן נסיעה מהיר יותר. כמובן שיש עוד דרך לפנינו ולכן התמקדנו היום בהצפת בעיות, בניתוח נתונים ובמתן פתרונות", כתב סמוטריץ'.

עוד הוסיף השר כי "אחד הנושאים הבעייתיים שזיהינו הוא העומס הרב סביב מחלף פולג בכביש החוף. עומס שהשפיע על תושבי נתניה ועל משתמשי הנתיב המיוחד. במהלך הערכת המצב בחנו חלופות לשיפור והחלטנו על הסדרי תנועה משלימים שיבוצעו בעזרת השם עוד הלילה. בצהריים כבר נפגשנו עם נציגי עיריית נתניה והצגנו בפניהם את השיפורים שגיבשנו עם המתכננים ואנשי המקצוע במשרד ובחברת נתיבי ישראל. וכאמור, הלילה הצוותים של חברת נתיבי ישראל כבר מגיעים בעזרת השם לשטח לטובת ביצוע השיפורים. זמן שיא בכל פרמטר". 



"כיצד נשפר את המצב במחלף פולג? הנת"צ (נתיב התחבורה הציבורית) הקיים באזור המחלף ליוצאים מנתניה ממערב (אזור שכונת פולג, עיר ימים) לדרום (לכביש החוף) יבוטל, וכלל משתמשי הדרך יוכלו לנסוע בשני הנתיבים מנתניה עד תחנת האוטובוס בגשר אודים. בנוסף, התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנתיב המיוחד, מעט צפונה למחלף וינגייט (באופן הזה ההשתלבות תתבצע במקטע שבו מהירות הנסיעה גבוהה יותר ועל פני מקטע ארוך יותר, באופן שבו אנחנו מעריכים שהיא תתבצע חלק יותר ועם פחות הפרעה לנוסעים בכביש החוף)".

ממשרד התחבורה נמסר כי "בימים האחרונים זוהה עומס תנועה משמעותי בשעות הבוקר במחלף פולג. המשמעות היא שגם בתחבורה הציבורית וגם הנוסעים בנתיב פלוס בכביש החוף לכיוון דרום נתקעו בעומס הרב. לאחר הערכת מצב שנערכה היום בראשות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ובתיאום עם עיריית נתניה הוחלט לאפשר לרכבים ולתחבורה הציבורית להשתלב בצורה בטוחה יותר ומהירה יותר באמצעות הסדרת הנתיבים במחלף פולג לכיוון דרום".