גבר כבן 30 נהרג לפנות בוקר (ראשון) בפיצוץ שנשמע מרכב בכביש 412 סמוך לכניסה לאור יהודה מכיוון בית דגן. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר שנמצא בזירה ללא רוח חיים וקבעו את מותו. 


פיצוץ רכב סמוך לאור יהודה. קרדיט זק"א ת"א


כוחות משטרה מתחנת מסובים הוקפצו לזירת האירוע, והחלו בחקירת הממצאים. על פי בירור ראשוני עולה כי הרקע לאירוע הוא פלילי, וכי מדובר בחיסול חשבונות כנגד הנהג ההרוג, שהיה מקורב לעבריין מיכאל מור. מעוצמת הפיצוץ ככל הנראה בשל גודלו של המטען שהוטמן ברכב, הועפו חלקים מהרכב למרחק רב. הרכב החל לבעור כך שלכוחות ההצלה לא היה סיכוי להציל את הקורבן. כמו כן, צוות של זק"א תל אביב הגיש סיוע במקום עד לפינוי הכביש שנחסם לתנועה ממחלף שפירים ועד לכניסה לאור יהודה.


פרמדיק מד"א ארי יולס סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו רכב מפורק, בתוך הרכב ישב גבר בשנות השלושים מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

תמונה מזירת האירוע. צילום: זק"א ת"א
תמונה מזירת האירוע. צילום: זק"א ת"א


כזכור, בחודש מאי האחרון גבר נהרג לאחר שרכבו התפוצץ סמוך לגשר אריאל שרון בחדרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בעיר, כשהוא מחוסר הכרה. רופאי בית החולים קבעו את מותו של הגבר, בשנות ה-50 לחייו. לפי המשטרה מדובר בגבר שאינו מוכר להם וייתכן כי לא היה יעד החיסול. לא ידוע גם שהשתייך לאחד מארגוני הפשיעה.