תושב נשר בן 27 נפצע היום (חמישי) באורח קשה בפיצוץ רכב ברחוב דוכיפת בנשר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא סובל מחבלות בגפיים. המשטרה חוקרת את האירוע שהרקע לו, הוא ככל הנראה פלילי. מבדיקה ראשונית עולה כי הפצוע היה קשור לכנופיית פורצים שפעלה כנגד בתים של קשישים בצפון והוא מזוהה עם אחד מגורמי הפשיעה הבכירים שקיים ביניהם סכסוך פלילי: מיכאל מור ושמוליק הרוש. מהמשטרה נמסר גם שעל רגלו של הגבר היה אזיק אלקטרוני, שהוצמד לו כחלק מתנאי מעצר הבית שבו היה נתון. 


 
חובש רפואת חירום במד"א ניר אלטבה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את את הרכב עם סימני פיצוץ בחלקו הקדמי על המדרכה ובמרחק של מספר מטרים סמוך לאי התנועה שכב הפצוע כשהוא סובל מפציעה קשה מאוד בגפיים. מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל הנחת חסם עורקים ועצירת דימומים, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים שבמהלכו הוא הורדם והונשם".

פיצוץ  הרכב בנשר. צילום: דוברות המשטרה
פיצוץ הרכב בנשר. צילום: דוברות המשטרה



ביום ראשון לפנות בוקר נהרג גבר בן 30 בפיצוץ רכב בכביש 412, סמוך לכניסה לאור יהודה. מחקירה של האירוע עולה כי הרקע הוא פלילי, וכי מדובר בחיסול חשבונות כנגד ההרוג, שהיה מקורב לעבריין מיכאל מור. מעוצמת הפיצוץ, ככל הנראה בשל גודלו של המטען שהוטמן ברכב, הועפו חלקים מהרכב למרחק רב. הרכב החל לבעור כך שלכוחות ההצלה לא היה סיכוי להציל את הקורבן. 



בחודש יוני האחרון נהרג תושב נשר, המוכר למשטרה בעקבות סכסוך בין כנופיות באזור חיפה, בפיצוץ שאירע ברכבו ברחוב הזית בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת הפיצוץ מצאו את הגבר לאחר חילוצו כשהוא מחוסר הכרה וללא סימני חיים וקבעו את מותו. על פי הערכת המשטרה לאחר האירוע מדובר בחיסול באמצעות מטען חבלה, כשהרקע הוא  פלילי. המשטרה מסרה כי רק חודשיים לפני כן ניצל ההרוג לאחר שרכבו עלה באש בעקבות תקלה חשמלית. 



בחודש מאי נפצע שי אוחנה, יעד מודיעיני של ימ"ר חוף באורח קשה בפיצוץ רכב בשדרות הנשיא, סמוך לצומת קפה הבנק בחיפה. יחד עמו נפצעה אישה נוספת, בת 35, שהייתה במכונית.