חברים של האסירה הישראלית נעמה יששכר הכלואה ברוסיה, לצד פעילים נוספים, קיימו הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב הפגנה שבה קראו לשחרורה המיידי. המאמצים לשחרורה נמשכים בזירות שונות, פוליטיות ואף משפטיות. בין הכתובות בשלטים שהונפו במקום: "מחזירים את נעמה הביתה ו"שחררו את נעמה".



בתוך כך, טטיאנה ונטליה בורקובה, אמו ואחותו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב אותו רוסיה דורשת להסגיר אליה מישראל, קראו בריאיון לחדשות 13 לאמה של נעמה יששכר שתחזיק מעמד וביקשו משר המשפטים אמיר אוחנה שיעזור להן להשיב את אלכסיי לרוסיה באמצעות עסקת אסירים. אחותו של בורוקוב אמרה: "אנחנו רוצים לבקש משר המשפטים שיגלה רחמים, הגורל של אלכסיי נמצא בידיו. אלכסיי חולה, יש לו מחלה כרונית רצינית שמצריכה מעקב וטיפול לעיתים תכופות. אם הוא אשם, שבית המשפט הרוסי יקבע את זה".

אמו אמרה: "הוא היה בן ואח טוב לאחיותיו, אני מחכה לו בבית. אני רוצה להגיד לאמא של נעמה יששכר - תחזיקי מעמד. אנחנו נמצאים בדיוק באותו מצב כבר ארבע שנים, מחכים לבן שלי אלכסיי. זה קשה מאוד, כמובן. אנחנו נחכה לשובם של ילדינו הביתה".
 

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, פנה אתמול לעמיתיו ברוסיה והודיע להם על כוונתו להיכנס בעובי הקורה ולהביא לסיום מאסרה של יששכר. עו"ד חימי הדגיש בפנייתו כי מאסרה של הצעירה הישראלית חסר פרופורציות, ללא כל קנה מידה הוגן והוא חמור מדי לכל הדעות, באופן יחסי לעבירה המיוחסת לה.



לאחר שיזם את פנייתו אל הרוסים, בעקבות בקשה אישית שקיבל ממשפחתה של יששכר, אמר עו"ד חימי: "אנחנו מצפים מבכירי לשכות עורכי הדין ברוסיה, ובכלל זה במוסקבה, שיתייצבו למשימת הקודש הזו בנחישות ובמהירות על מנת למלא אחר שליחותם כעורכי דין, כפי שמצפים מכל עורך דין באשר הוא, לדאוג לשחרור המיוחל של נעמה בקרוב וכן לתנאי מאסר הולמים, הוגנים ואנושיים עד אז".