יום קטלני בכבישים: ארבעה בני אדם נהרגו היום (שישי) בתאונות דרכים בנתיבי איילון, ירושלים ובגליל תוך מספר שעות. בתאונה בירושלים, רוכב אופנוע כבן 30 נהרג כתוצאה מפגיעת רכב פרטי ברחוב אשר וינר בעיר. צוותי הרפואה שהוזעקו למקום קבעו את מותו. בנוסף נפצעו קל בתאונה שלושה אנשים, בהם שני ילדים. בנוסף, רוכב קורקינט חשמלי כבן 15 נפצע באורח אנוש בשדרות וייצמן באשדוד לאחר שנפגע מרכב. חובשים ופרמדיקים ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לביה"ח אסותא בעיר, שם נקבע מותו, המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.



זירת הדריסה באשדוד. צילום: דוברות מד"א



על התאונה העצמית בכביש 20, חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, יוסף חיים ישראלי, סיפר: "רוכב האופנוע שכב במרחק גדול מזירת התאונה,  פראמדיק ורופאה מתנדבי מד״א שהיו במקום וראו את התרחשות התאונה מיהרו להגיש לו טיפול רפואי, אך הוא היה ללא סימני חיים וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה, ולצערינו נאלצנו לקבוע את מותו במקום. בנוסף, גבר ושני ילדים שהיו ברכב הפרטי פונו על ידינו לבית החולים כשמצבם קל״.



בתאונה נוספת שאירעה במקביל נהרג רוכב אופניים חשמליים, תושב דיר אל אסד כבן 14, מפגיעת רכב בכביש 8544 בין תובל לדיר אל אסד שבגליל. בנוסף נפצעו שני אנשים נוספים באורח קל. הנער פונה לבית חולים נהריה במצב אנוש, שם נקבע מותו.
"מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הנער שרכב על האופניים החשמליים שכב על סלעים בתחתית המדרון במרחק של כ 30 מטר מהאופניים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. תוך כדי החילוץ לכביש הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים. 2 מנוסעי הרכב שהדרדר לתעלה והתהפך על צידו טופלו בשטח ופונו לבית החולים כשמצבם קל", סיפר הפראמדיק מיכאל בביונשוב.

מוקדם יותר היום, צעיר כבן 25 נהרג בתאונת דרכים בנתיבי איילון (כביש 20) ממחלף שמריהו מזרח לכיוון צפון. כיוון החקירה הראשוני הוא כי הצעיר עשה תחילה תאונה עצמית, בה נפגע בראשו ורכבו התהפך אל התעלה הסמוכה. לאחר מכן עלה בחזרה אל הכביש על מנת להזעיק עזרה. המשטרה בודקת האם בשלב זה נפגע מרכב שחלף במקום או שהתמוטט כתוצאה מהפגיעה שספג קודם לכן. הצוותים הרפואיים שהוזעקו למקום מצאו אותו עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקבעו את מותו.



התאונה בנתיבי איילון. צילום: מד"א



אלעד דרעי, פראמדיק שהוזעק למקום, סיפר: "על הנתיב הימני של הכביש שכב הפצוע, גבר בשנות ה 20 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלות בכל חלקי גופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".



לפי נתוני "אור ירוק", עד כה נהרגו בשנת 2019 268 בני אדם בתאונות דרכים. מדובר בעלייה של 30 הרוגים לעומת שנת 2018 כולה.