ראש הממשלה בנימין נתניהו חגג אתמול בהרכב מצומצם את יום הולדתו ה-70, יממה לאחר שהמנדט להרכבת הממשלה הועבר ממנו אל בני גנץ. ללשכתו בירושלים הגיעו הרעיה שרה והבנים יאיר ואבנר, וכן שרים וח"כים מהליכוד, למעט זאב אלקין, אופיר אקוניס ומשה כחלון השוהים בחו"ל. בלט בהיעדרו: יריבו של נתניהו, ח"כ גדעון סער, שדבר נפקדותו מהאירוע צויין על ידי הנוכחים. בחגיגה השתתפו גם עובדי משרד ראש הממשלה ויועציו של נתניהו.

לרגל יום ההולדת, שוחח היום (שישי) חברם לשעבר של הזוג נתניהו, רוני מאנה, עם ניסים משעל ב-103FM והביע ביקורת חריפה כלפי השניים, שלפני זמן לא רב היו יקרים לו מאוד.  


מתי קרה אצלך המהפך? מתי "התפכחת"?

"אלה אנשים שאין להם דין ואין להם דיין. הם בוגדים בחברים שלהם. אני נתתי להם הרבה יותר ממה שהם נתנו לי. אנשים יודעים שבלי ללקק לשרה נתניהו ולמצוא חן בעיניה לא יכולים להגיע לשום מקום. ככה נראית המדינה".
אחרי שהתנתקת מהם, הם החרימו אותך?
"הם לא יכולים להחרים אותי כי החברים שלי ושלהם לא משותפים. אבל הם איימו על הרבה אנשים שאם הם ידברו איתי הם לא ייכנסו אליהם לבית. מי שחבר נשאר חבר ומי שלא חבר. הם נקמו בי בפרשייה של מס הכנסה. כל מה שאני מצייץ בטוויטר - אני לעולם לא אומר משהו שהוא לא אמת"
מה תאחל לו ליום הולדתו ה-70?
"ביבי בסך הכל בן אדם טוב. הוא נקלע פה לסיטואציה לא נורמלית. אם היית חי בקן הקוקיה בבלפור גם אתה היית מתנהג אותו דבר. אם כל השרים, הח"כים והמנכ"לים וכל מי שבא איתם בקשר היו מדברים 10 אחוז הייתה פה רעידת אדמה. אני פגשתי לפני חודש שני מנכ"לים לשעבר במשרד ראש הממשלה - הם אמרו לי 'תודה לאלוהים שברחנו משם'".
עוד הוסיף מאנה: "אני מאחל לו שיפרוש מראשות הממשלה. זו הדרך היחידה שלו לצאת מהפלונטר. כל החקירות הללו שנפתחו - בלי שרה ויאיר לא היו נפתחות. הוא נקלע לכל הסיפורים האלה. ביבי לא היה עושה את הדברים האלה, הוא בורח מדברים כאלה. הוא קיבל שלושה כתבי אישום בגלל המשפחה שלו. לא מעניין את ביבי מה כותבים עליו, הוא תמיד היה אומר שמה שמעניין זה מה שקורה עכשיו".



ציפר: "מרגיש כמו יום ההולדת שלי"
חברו הטוב של נתניהו, עורך התרבות של עיתון הארץ, בני ציפר, שוחח גם הוא עם ניסים משעל, לא השתכנע מהדברים המיוחסים לראש הממשלה והפגין אופטימיות מזהירה באשר להחלטת הפרקליטות. "אני מרגיש שיום ההולדת שלו זה יום ההולדת שלי. ברגע שהכרתי אותו אני הרגשתי שנולדתי מחדש. החיים שלי השתנו מן הקצה אל הקצה", אמר ציפר.
מה יש בנתניהו שהצליח להפוך אותך לחייל נאמן?
"הוא אדם מאוד חכם. אני מעריץ אנשים משכילים ואינטלקטואלים. אחרי שנים שהייתי בשמאל שמדברים סיסמאות ריקות מתוכן פתאום יש לך אדם שהוא ריאליסט ומדבר דברים לעניין. כשראיתי שיש אדם כזה לא יכולתי שלא ללכת שבי אחריו". 
אתה לא מסוגל לראות את הצדדים השליליים בבני הזוג?
"נתניהו לא הורשע בשום דבר. מבחינתי האישית גם אם בית המשפט יקבע שנתניהו עשה כך וכך. אז מה? הוא לא לקח שוחד ואני לא מאמין שהוא לקח מתוך ההיכרות שלי איתו. אני באמת חושש שתהיה פה מלחמת אחים ברגע שהוא יעמוד לדין. אני חושש מאובדן אמון מוחלט של חלק גדול בציבור במערכת המשפט ובממסד".