על רקע הביקורת הציבורית הרבה בנוגע למיזם "נתיב פלוס" ששם דגש על נסיעות משותפות שהשיק משרד התחבורה בימים האחרונים, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בישר היום (חמישי) על השינויים החדשים להקלת העומס. "אני שמח לעדכן שאמש הצלחנו להשיג תקציב נוסף של עשרות מיליוני שקלים בתקופה מורכבת מבחינת הממשלה ואנחנו מתגברים מיד את התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה והסביבה. בכך אנחנו מרחיבים את האפשרויות בפני הנהגים, שמעוניינים לשים את הרכב בחניון או בבית ולהגיע בתחבורה ציבורית למקום העבודה", כתב סמוטריץ' בפייסבוק ופירט את השינויים שיחולו בזמן הקרוב להקלת העומס.

השר ציין כי ייפתח מתחם חנה וסע בו כ-2000 מקומות חנייה שימוקם על מחלף אולגה ויציע חניה חינם לקארפוליסטים ולמשתמשי התחבורה הציבורית. מהמתחם ייצאו שאטלים כל חצי שעה לתל אביב. הקו ייצא כל רבע שעה בשעות העומס ובכל חצי שעה בשעות השפל. הוא יחל לפעול בתוך שבועיים.
 


בנוסף אמר סמוטריץ' כי בנוסף לתוספות שירות שנוספו בשנה האחרונה, אשר כללו תגבור השרות העירוני הפנימי בנתניה בכ-30% ותגבור השרות הבינעירוני מהעיר בכ-50%, יתווספו שני קווים חדשים: מה-10/11 קו חדש שמספרו 611 יחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לתל אביב, דרך נתיב פלוס בכביש 2, אל אזור הקריה ומע"ר תל אביב. (32 נסיעות יומיות לכיוון).
 
השר ציין עוד כי משרד התחבורה נמצא בדיונים מתקדמים עם עיריית נתניה על הקצאת חניוני חנה וסע בסמוך לכביש החוף באזור מחלף פולג וגשר השלום וכן הרחבה משמעותית של החניות בתחנת רכבת ספיר. 
 
כמו כן, יופעלו שני קווי אוטובוס חדשים מכפר יונה: -קו ישיר לת"א (התחלה מבת חפר). בסה"כ יופעלו בקו כ-45 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00. -קו עוקף בית ליד לרעננה, דרך כביש 562, יחל לפעול בחודשים הקרובים, עם 12 נסיעות יומית.