תושבי עוטף עזה לא יודעים כבר את נפשם מרוב תסכול, בעקבות ירי 11 הרקטות בערב שבת מכיוון הרצועה על בתיהם, ושוב הם דורשים מהדרג המדיני לפעול להחזרת השקט והיציבות לאזור. "עדיין בנימין נתניהו ראש הממשלה ועדיין אנחנו מתחילים את סוף השבוע בלי לדעת איך הוא יתפתח ואיך הוא יסתיים", אמר היום (שבת) למעריב טום אורן-דננברג מקיבוץ נחל עוז. "שוב הסלמה, בפעם המי יודע כמה, ושוב ברור לכולם שגם אם היא כבר הסתיימה וגם אם לא, ההסלמה הבאה כבר בפתח".



"עד שלא תהיה מדיניות, עד שלא יהיה רצון לפתור את הבעיה, לדאוג שהשקט יחזור באופן מוחלט לאזור, נמשיך לחיות מסבב לסבב". אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, נשמע מיואש לא פחות: "לצערי, חזרנו לרוטינה המוכרת והבלתי נסבלת. שוב תושבי שער הנגב עוברים לילה ללא שינה וללא ביטחון, כשלמחרת החיים חוזרים לשגרה מתוחה ומבולבלת. אני מצפה מהדרג המדיני לפעול במיידי על מנת להחזיר את השקט והיציבות לאזור. ביסוס וחיזוק ישובי עוטף עזה זאת משימה לאומית, ביטוי לציונות בת זמננו. התושבים הם המתיישבים החדשים שבונים קהילות חזקות בסמוך לגבולות ישראל, ומגיע לנו שקט ויציבות ארוכת טווח".


תקיפת צה"ל ברצועת עזה

זיו רחיפור, בעל העסקים פאב שדרות ופיצה ארטישוק בשדרות, מנסה שלא להרים ידיים: "אנחנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון וההצלה שפועלים בעת שגרה וחירום, אבל לצערנו המצב שלנו נהיה ב'שיג-רע'. מורגלים לזה שפעם בכמה זמן השקט מופר והשגרה נשברת. אנחנו עושים הכל שנמשיך בחיי התרבות והלילה, ומקווים שאזרחים מחוץ לעיר יבואו ויתמכו בנו, בתקווה שהשקט יגיע".



אסון כבד נמנע בעת ירי הרקטות, לאחר שהתברר כי כ-600 חניכי הצופים מאזור השרון שהו בפארק הבשור במסגרת טיול של תנועת הנוער. למרבה המזל, אף טיל לא נפל בסמוך אליהם והם פונו בשלום מהמקום, לאחר טלפונים זועמים מצד הוריהם. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס בזעם לירי הרקטות אמש לעבר העיר: "לצערנו, שוב הופרעה ארוחת ליל שבת על ידי ארגוני הטרור, שירו רקטות לעבר העיר שדרות וגרמו לאלפי תושבים וילדים להיכנס למרחבים מוגנים. אנחנו חיים במציאות הזאת של 'שגרום' (שגרת חירום) קרוב לשנתיים וכבר מזמן הגיעה העת לשים לזה קץ באמצעות מבצע צבאי רחב ברצועה, כולל חיסולם של מנהיגי החמאס". 
 ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע במהלך הלילה שבין שישי לשבת לקריה בתל אביב, שם כינס את ראשי מערכת הביטחון לישיבת ההתייעצות. בסיומה, הנחה נתניהו את צה"ל על תגובה ועל הערכות להמשך. לדברי גורם ביטחוני ישראלי, "אנו רואים בחמאס אחראי על כל תוקפנות וירי היוצאים מעזה. בישראל נערכים לכל התרחישים".
 
בתקיפות צה"ל נהרג תושב עזה, שהיה פעיל כנראה באחד מארגוני הטרור ברצועה, אבל דרך הפעולה של צה"ל ותקיפות חיל האוויר התמקדו שוב בתקיפת תשתיות טרור - ממחסני אמל"ח, מתחמי אימונים, סימולטור לירי טיל ותשתיות תת-קרקעיות של חמאס ברצועה. במערכת הפוליטית גוברת הערכה לפיה נתניהו שוקל להנחית מהלומה משמעותית על חמאס. על האפשרות הזאת דיברו בסביבתו של נתניהו עוד בתקופת מערכת הבחירות. בקיץ זה לא קרה כידוע. כעת בסביבת נתניהו טוענים כי "מה שמניע את נתניהו זה אך ורק שיקולי בטחון המדינה. עניינים מבצעיים בנוגע לעזה לא מושפעים משיקולים פוליטיים".