הבוקר (ראשון) החלה המשטרה את האכיפה בנתיבי ה'קארפול' המהירים לתל אביב ("נתיב פלוס"), במסגרתה יוטל קנס בגובה 500 שקלים למי שייתפס נוהג בנתיב הנסיעה השיתופית ללא מספר נוסעים מתאים.



כזכור, בעקבות עומסי התנועה הכבדים, מחאות קשות של נהגים והמאבק שהובילה עיריית נתניה נגד "נתיב פלוס" בכביש 2, הודיע בשבוע שעבר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על תוכנית חדשה, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, לתגבור התחבורה הציבורית, הקמת חניוני חנה־וסע בנתניה ובחדרה והפעלת שאטלים בשעות הלחץ.



נתיב פלוס בכביש החוף. צילום: פלאש 90



"בכביש החוף לכיוון דרום אכן יש לנו נקודת תורפה", הודה השר, שהודיע על תגבור מיידי של התחבורה הציבורית באזור חדרה־נתניה והסביבה. במקביל, מגרש החניה במתחם וילג' בחדרה, הנמצא על מחלף אולגה ומכיל כ־2,000 מקומות חניה, יציע חניה חינם למשתמשים בנתיב פלוס ובתחבורה הציבורית. מהמתחם יופעל קו תחבורה ציבורית חדש ישיר לתל אביב, ואוטובוסים ייצאו בשעות השיא של הבוקר והערב בכל 15 דקות ובשעות השפל בכל חצי שעה. עוד הוחלט על הוספת שני קווי אוטובוס חדשים בין נתניה לרמת החייל בתל אביב ולאזור התעסוקה בפתח תקווה.



סמוטריץ' הודיע עוד כי מתקיימים דיונים מתקדמים עם עיריית נתניה על הקצאת חניוני חנה־וסע סמוך לכביש החוף, בקרבת מחלף פולג וגשר השלום, ונוסף לכך יורחב שטח החניה בתחנת רכבת ספיר. לראשונה גם יופעלו שאטלים מיישובים נוספים באזור השרון לנתניה ולתל אביב, במגמה לעודד מעבר מכלי רכב פרטיים לתחבורה ציבורית.


משה כהן