אם לא יחולו עיכובים בלתי צפויים, בעוד פחות משלושה שבועות, ב-22 בנובמבר, אמורים להתחיל לפעול קווי התחבורה הציבורית בימי שישי בערב ובשבתות בתל אביב ובערים סמוכות.
 
התחבורה הציבורית המטרופולינית בשבתות תכלול שבעה קווי אוטובוס,  ולמעלה מ-300 תחנות, שביחד עם קווי מוניות השירות האמורים להתרחב במטרופולין תל אביב, אמור להיווצר כיסוי תחבורתי בתדירות גבוהה בסופי שבוע.
 
בתכנית נקבע יעד שהתדירות של האוטובוסים תהיה קבועה וגבוהה – בכל חצי שעה. קווי השירות יהיו במיניבוסים שיכללו 19 מקומות ישיבה ובמידת הצורך בקווים העמוסים יופעלו גם אוטובוסים.קווי המיניבוס יפעלו בימי שיעי מכניסת השבת עד השעות 3.00-1.00 בלילה ובשבת מהשעה 9.00 ועד יציאת השבת.
 

ועדת הכספים של עירית תל אביב אישרה תקציב של 12.5 מיליון שקל לשנה הקרובה והרשויות שיצטרפו לתחבורה הציבורית המטרופולינית בשבת ישתתפו בעלות באופן יחסי. בגל הראשון של פרויקט התחבורה הציבורית בשבת, שמובילה עיריית תל אביב, הקווים יכללו את הרצליה, רמת השרון, גבעתיים וקרית אונו. עם עיריית רמת גן, שהפעילה לראשונה את קווי "הסבבוס" בשבתות לתל אביב, עדיין לא הושגה הסכמה.
 
ברמת גן מתכוונים בינתיים לחדש את הפעלת קווי התחבורה הציבורית בשבת לתל אביב, אבל בנפרד מהקווים המטרופוליניים. על פי התכנית, כל אחד מהקווים יבצע 64 נסיעות הלוך-חזור בשישי ובשבת. הקו הלבן, שאורכו 18 קילומטרים יחבר את קרית אונו דרך רמת גן לתחנת רידינג בתל אביב, הקו הכחול, שאורכו 16 קילומטרים, יהיה בין הפארק הלאומי ברמת גן לרידינג בתל אביב. אבל הפעלת שני הקווים עדיין מותנית בהשגת הסכמה עם עיריית רמת גן, והקו הירוק, שאורכו 17 קילומטרים יקשר בין גבעתיים לתל אביב. נקודת ההתחלה שלו תהיה באלוף שדה והסיום במסוף וולפסון.
הקו הסגול, שאורכו 24 קילומטרים, יקשר בין רמת השרון והרצליה לתל אביב ויפו. נקודת ההתחלה תהיה במרינה בהרצליה והסיום בנמל יפן. הקו האדום, שאורכו 20 קילומטרים, יקשר בין רמת השרון לתל אביב. הוא ייצא ממרכז העיר ויגיע לנמל יפו. הקו הצהוב, שאורכו 19 קילומטרים, ייצא מהסינמה סיטי בגלילות ויחצה את תל אביב עד למחלף הטייסים. הקו הכחול הכהה, שאורכו 16 קילומטרים, ייצא ממסוף וולפסון ויגיע עד לעתידים ברמת החיל.
 
"רשת התחבורה המטרופולינית בסופי שבוע תגיע למוסדות, לחופי הים ולמרכזי הבילוי. היא נבנתה כך שהיא תגיע לחלקיה השונים של תל אביב – בצפון, בדרום, במזרח וביפו", ציינה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי (מרצ).
 
"מערך תחבורה ציבורית יעיל צריך לעבוד סביב השעון. כאשר התחבורה הציבורית מושבתת ליותר מיממה היעילות שלה נפגעת באופן אנוש והיא הופכת לברירת מחדל. תחבורה ציבורית היא שירות חיוני ולא מותרות", היא הוסיפה – "היא תיתן פתרונות גם לאנשים שאין להם רכב פרטי או רישיון נהיגה. הם יוכלו להגיע למוסדות התרבות, לחופי הים, למוקדי בילוי וגם לביקור חולים". לדבריה, מערך התחבורה המטרופולינית היא היוזמה המקומית הרחבה ביותר שנעשתה עד היום בישראל.
"הפעלת תחבורה בשבת מהווה סלע מחלוקת בהקמת ממשלה ומבטאת את המתח הקונפליקט הקיים בין דמוקרטיה לבין ההלכה, אנחנו החלטנו להתאגד לטובת מתן מענה משותף שיבטא את החתירה שלנו לצדק ואת הדאגה שלנו לפיקוח נפש מתאונות דרכים", היא הוסיפה – "אין ספק שמדובר בבשורה גדולה עבור למעלה ממיליון תושבים, שכבר בקרוב יחלו לנוע בסופי שבוע".