ועדת הכספים של הכנסת, בראשות משה גפני, תופסת בהדרגה את תפקיד המבוגר האחראי ויוזמת דיונים בנוגע לבעיות תקציביות. הדיונים נעשים בתיאום עם שר האוצר משה כחלון, לאחר שהשניים ערכו שיחה מוקדמת לתיאום ציפיות. הוועדה תדון היום בבעיות ייחודיות למערכת הבריאות בהשתתפות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. הדיון יעסוק בתוספת תקצוב למערכת הבריאות (100 מיליון שקל) לקראת ההיערכות לחורף (כולל חיסונים) וכן המדיניות לגבי סל התרופות.

עוד ייערך דיון בשינויים בתקציב לשנת 2019 הנוגע לבקשות להעברות תקציבים ועודפים. בדיון תהיה התייחסות לבקשות להעברות על חשבון תקציבי משרדים שלא נוצלו, שימוש בכספי הרזרבות והמשך דיון הקיצוצים הרוחביים במשרדי הממשלה. רוב הקיצוץ נועד לתגבר את תקציב פיתוח התחבורה. לדיון זומן שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שימסור דין וחשבון על רכש הגומלין של האוטובוסים והפגיעה שעלולה להיגרם ליצרני האוטובוסים המקומיים אם לא תינתן להם האפשרות להתמודד במרכזי הרכש.

הדיון בנושא התעורר בעקבות פניית התאחדות התעשיינים החוששת מפגיעה בייצור המקומי וכתוצאה מכך, פיטורים. הוועדה כבר דנה בנושא בעבר אבל דבר לא קודם. דיון מיוחד נוסף יתקיים על סקטורים עסקיים שונים שנקלעו לקשיים. גפני יזם דיון כדי לבחון דרכי סיוע לענף המסעדות ומציאת פתרון למסעדנים בעוטף עזה. הוועדה כבר דנה בנושא וקראה למשרד האוצר להסדיר בהקדם את הפיצוי לענפים אלה אך ללא הועיל.

ענף נוסף שיהיה במוקד הוא הטקסטיל והוועדה תדון בסיוע לענף ולמתפרות שנקלעו לקשיים כתוצאה מהייבוא בהיצף מחו"ל. הוועדה תבחן את סוגיית המשך המיסוי על ייבוא מוצרים אלה ואת גובה המס שיוטל עליהם. נושא מיוחד שיעמוד על הפרק הוא הגברת הגיוון התעסוקתי בשירות המדינה.

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, ימסור לוועדה נתונים על היקף התעסוקה בשירות הציבורי של אוכלוסיות מיעוט כמו ערבים וחרדים. כמו כן יימסרו פרטים על היקף תעסוקת הנשים. כל זאת במסגרת המאמצים לצמצום פערים.