שוב אלימות ביצהר: שלושה שוטרים נפצעו לאחר שאבנים הושלכו לעברם ונזק נגרם לרכב כיבוי ורכב משטרה במהלך פעילות של כוחות משטרה וכוחות הביטחון הערב (ראשון) ביישוב יצהר. בתוך כך נריה זארוג, תושב המקום אשר קיים נגדו צו הרחקה מהשומרון, התבצר בבית במקום וחולץ לאחר ששוטרים כיתרו את המבנה. לאחר חילוצו הוא נעצר לחקירה.



האירועים ביצהר
עם הגעת כוחות משטרה כוחות ביטחון ליישוב יצהר נתקלו הכוחות בעשרות צעירים שהתפרעו ונקטו באלימות קשה שכללה בין היתר יידוי אבנים, השלכת בקבוקי צבע וחפצים לעברם. הכוחות פעלו למעצרו של החשוד כאמור, והשיבו את הסדר על כנו.

בתגובה קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לכבד את החוק ולהפסיק מיד את האלימות נגד כוחות הביטחון. "יש לאפשר לחיילי צה"ל וכוחות מג"ב, ששומרים על כולנו, לבצע את עבודתם. לא נסבול הפרות חוק".



האירוע מצטרף לשלוש תקריות אלימות שהתרחשו במהלך החודש האחרון ביצהר. כזכור, ב-20 באוקטובר תקפו כ-30 מתנחלים מהיישוב כוח של מג"ב, יידו לעברו אבנים ואף ניקבו צמיגים של רכב משטרתי. במהלך האירוע נפצע אחד הלוחמים.



שוטרים ביצהר. צילום: הלל מאיר
שוטרים ביצהר. צילום: הלל מאיר



יומיים לאחר מכן שוב יידו מתנחלים אבנים על כוחות הביטחון, כאשר הפעם המטרה הייתה חיילי מג"ב. שני המקרים התרחשו זמן קצר לאחר מעצרו של תושב יצהר, בחשד שחסם רכב צבאי של מפקד גדס"ר גולני. התושב פתח את הדלת של הג'יפ ואיים על נוסעי הרכב, בהם, כאמור, גם המג"ד. לפני כשמונה ימים נרגם באבנים רכב מג"ב בכניסה ליצהר. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. 



בתגובה הוחלט במטרה לשפר את המענה ולעצור את גל האלימות לשנות את ציוות הכוחות באזור, כך שבמקום כוחות צה"ל יוצבו בסביבת היישוב שתי פלוגות מג"ב, הנמצאות בדרך כלל באזור צומת תפוח ומאומנות להתמודדות עם אוכלוסייה אזרחית, מניעת חיכוך בין המתיישבים לפלסטינים, טיפול בהפרות סדר ואכיפת הסדר הציבורי.