בנוסף לארבעת חברי המועצה הדתיים (מהחזית הדתית וש"ס), הצטרפו למתנגדים גם שלמה מסלאווי (הגמלאים), ושולה קשת (אנחנו העיר). תקציבו הכולל של הפרויקט מסתכם בכ-12.5 מיליון שקל, וחלקה של תל אביב יעמוד על כתשעה מיליון שקל במימוני.
המשתתפים בהפגנת המחאה נגד המהלך, שבהם נכללו בעיקר תושבים מסורתיים ודתיים, הניפו שלטים עם ציטוטים של המשורר הלאומי ותושב העיר לשעבר, חיים נחמן ביאליק, ושל ראש העיר הראשון, מאיר דיזנגוף, בעד שמירת השבת. אחד המארגנים מסר כי "השבת היא אבן יסוד ויש לה ערך לאומי, הצביון היהודי חייב להישמר". הוא הוסיף כי "באופן פרטי כל אחד שיפעל על פי אמונתו, אבל אסור להסכים לתחבורה ציבורית". לבסוף המפגינים התפזרו מהמקום, מבלי שדווח על אירועים חריגים או אלימים.
חבר המועצה, משה חיים מש"ס, אמר כי הוא "מסרב להאמין שהגענו עד הלום. במבט היסטורי ההחלטה הזאת היא בכי לדורות". נציג החזית הדתית, הרב נפתלי לוברט, תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי "במשך עשר שנים זה יעלה לקופת העירייה כ-90 מיליון שקל. מדברים על חמלה לתענוגות, כדי לאפשר לכל אחד לנסוע בשבת, אבל יש חמלה גם לאלפי משפחות שחיות בתל אביב מתחת לקו העוני, למכורים לסמים הזקוקים לגמילה ולהפגת בדידותם של קשישים".
שירות ההיסעים במטרופולין של תל אביב בימי שבת, נקבע במטרה לחבר בין אזורים שונים בעיר, כאשר רמת החייל, המשתלה, רמת אביב, פלורנטין, יד אליהו וכפר שלם, יהיו חלק מהשכונות בהן תופעל תחבורה ציבורית כחלק מהיוזמה החדשה. ההחלטה על גיבוש התכנית הושפעה מהתנהלות העיר השכנה, רמת גן, בה כבר החלו לפעול קווי אוטובוס בסופי שבוע.