יזם הנדל"ן יגאל דמרי ומשה אדרי מבעלי הסינמה סיטי, מממשים את חזונו של יזם הקולנוע לאון אדרי ז"ל, והם חנכו היום (שלישי) את מתחם הבידור, הבילוי והפנאי הגדול שנבנה אי פעם בישראל, סינמה סיטי באר שבע בהשקעה של כ-550 מיליון שקלים.

המתחם משתרע על פני 3 קומות, בשטח של 50,000 מ"ר וכולל בין היתר קומה שלמה של 20 אולמות קולנוע מפוארים, מצוידים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, 4 אולמות VIP, היכל מופעים, תיאטרון וכנסים הגדול ביותר בדרום הארץ, מתחם הופעות ייחודי בשיתוף זאפה וכן לראשונה בישראל- מתחם החלקה על הקרח המשולב באטרקציית שלג ייחודית.

רוביק דנילוביץ' ומשה אדרי. צילום: יאסר עוקבי
רוביק דנילוביץ' ומשה אדרי. צילום: יאסר עוקבי


כמו כן, כולל הסינמה סיטי, מתחם ילדים בשילוב מסלולי נינג'ה, מתחם טרמפולינות, בריכות כדורים, חדרי יומולדת בקונספטים שונים, קירות טיפוס ושלל משחקים וחידושים, וכן חלל בשטח של 1,000 מ"ר אשר יהווה בית לתערוכות מתחלפות. בהמשך השנה ייפתח במתחם הסינמה סיטי 'מוזיאון הקולנוע הישראלי', ובו ירוכזו ההיסטוריה וההווה של היצירה הקולנועית הישראלית והיהודית. המוזיאון ישלב ישן וחדש ומהווה תוצר של עבודת מחקר אשר במסגרתה נאספו חומרים ומייצגים של קולנוע הישראלי והיהודי מארכיונים שונים.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר: "רק מי שעבר את המסע הזה יכול להבין עד כמה דמיון ותעוזה יכול להפוך למציאות. סינמה סיטי היה מפעל חייו של לאון שהיה לו האומץ והתעוזה להקים מתחם אדיר כאן אצלנו בבאר שבע". יגאל דמרי, בעלי חברת י.ח דמרי, שותפה במתחם והאחראית להקמתו: "המתחם החדש צפוי לשנות את הרגלי צריכת התרבות והפנאי של תושבי באר שבע והסביבה ואנחנו שמחים וגאים על תרומתנו לרוח חדשה זו".

משה אדרי, מבעלי הסינמה סיטי וחברת NMC יונייטד והאיש המזוהה עם התעשייה המתחדשת של הקולנוע בישראל, הוסיף: "כמי שהתחילו לפני 50 שנים בדימונה, פתיחת מתחם קולנוע בבאר שבע זו סגירת מעגל מיוחדת עבורי ועבור אחי היקר, לאון ז"ל. הקמת מתחם בידור, בילוי ופנאי בבאר שבע היה חלומו של לאון ולצערנו הוא לא זכה להגיע לפתיחתו".


משה אדרי, רוביק דנילוביץ' ויגאל דמרי. צילום: רפי דלויה
משה אדרי, רוביק דנילוביץ' ויגאל דמרי. צילום: רפי דלויה




אבי אדרי, בנו של לאון אדרי ז"ל ומנכ"ל הסינמה סיטי ציין: "זהו יום שמח-עצוב בשבילנו. אין לי ספק שאבא מסתכל עלינו מלמעלה, מאושר ומחויך שהפרויקט אשר עבד עליו בשנים האחרונות נפתח לקהל".

לדברי האדריכל רם מרש, שתכנן את המבנה: "הסינמה סיטי בבאר שבע תוכנן מחד כמרכז קונגרסים לכל דבר ועניין ומאידך כאכסניה לתרבות ופנאי. השימושים השונים נמצאים בתוך מעטפת עשירה בת 3 קומות עם אווירת תרבות ופנאי שמתאימה לכל הגילאים. בכניסה למבנה נחשפים המבקרים באופן בלתי אמצעי לחלל המקשר בין הקומות השונות, המאופיין במבנה עגול עם כיפה שקופה מהגדולות בישראל". במתחם מפוזרות כ-300 בובות ומיצגים שונים, ציורי קיר ומדבקות ענק, אשר הופכים את המתחם למוזיאון צבעוני וססגוני, ייחודי ומעורר השראה