מדברים פוליטיקה: ועידת הדיפלומטים השנתית של הג’רוזלם פוסט נערכת היום במלון "וולדורף אסטוריה" בירושלים, בהשתתפות בכירי הפוליטיקאים ומקבלי הדעה בישראל. בין המשתתפים הבולטים בכנס: שר החוץ ישראל כ"ץ, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו”ר הימין החדש איילת שקד וחברי הכנסת יאיר לפיד וגדעון סער.

בדברים שנשא היום ישראל כ"ץ בוועידה, התייחס שר החוץ לאיום הגרעין האיראני וציין כי "הסנקציות האמריקאיות על איראן חשובות ויעילות, יש להמשיך במדיניות הלחץ המקסימלי. ההפגנות שאנו רואים בימים אלה בעיראק, לבנון וגם באיראן הן עדות לכך שהלחץ עובד". בנוסף, השר כ"ץ הודה לכוחות הביטחון הישראליים על התקיפה נגד מטרות איראניות בסוריה. "תמיד הגנו על גבולותינו וכך נמשיך לנהוג גם בעתיד".
 
שר החוץ הוסיף כי הממשל בוושינגטון ביחד עם ירושלים עובדים על הסדרי אי-לוחמה בין ישראל למדינות הערביות במפרץ. כמו כן, כ"ץ חשף כי במסגרת תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, תיבנה מסילת רכבת שתחבר בין המפרץ הפרסי, דרך ירדן לחופי הים התיכון בחיפה.
 
 כמו כן השתתפו בוועידה דיפלומטים בכירים, ובהם פרופ’ קירון סקינר, מנהלת תכנון המדיניות במחלקת המדינה האמריקאית; פול פאקר, איש עסקים וחבר הוועדה לשימור המורשת האמריקאית; רון פרושאור, ראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית; ביני זומר, סגן הנשיא לעניינים אזוריים בחברת נובל אנרג’י; סילבן אדמס, איש עסקים יהודי קנדי־ישראלי; לילך אשר טופילסקי, מנכ”לית בנק דיסקונט; ונוסף  עליהם - גם שגרירים, עיתונאים ופרשנים מהארץ ומהעולם.
 
מעבר לנושאים הפוליטיים ידונו בוועידה בנושאים ביטחוניים, ובהם המשך קיומו של דאע”ש, מצבה של סוריה בעקבות הנסיגה האמריקאית, ההתמודדות עם האנטישמיות בעולם והשפעתה הכלכלית של ישראל על מדינות האזור.