הודעת היועמ"ש מנדלבליט הגיעה אמש והרעידה את אמות הסיפים: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק־וואלה) ובעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 (פרשת המתנות) ו־2000 (שיחות נתניהו־מוזס).  איש העסקים רוני מאנה, שהיה ממקורביו של ראש הממשלה, התייחס הבוקר (שישי) ב-103M בתוכניתה של ג'ודי שלום ניר מוזס לכתב האישום ואמר כי "ביבי נותן לגיטימציה לפשע".
כל מי שעוקב אחריך ברשתות החברתיות וגם פה יודע שהדבר היה בעוכריך, איך אתה מרגיש הבוקר? איך הרגשת אתמול?
"אתמול כשראיתי את ביבי בכתב האישום, כאב לי הלב עליו, זה היה רגע השפל ביותר מאז שאני מכיר את ביבי משנת 94', זה היה רע מאוד".

אתה חושב כמוני רוני, שיכול להיות שבלי ההשפעה שלה ושל הילד, זה היה יכול להיגמר אחרת?
"מי שעוקב אחרי הציוצים שלי בטוויטר, כתבתי את זה אין ספור פעמים שלולא הבן ואשתו, ביבי לא היה מגיע למחוזות האלה. אני אתן לך דוגמה שלא יוצאת לי מהראש. כשביבי היה באו"ם ואני רואה את פאקר ויאיר נתניהו יושבים וכותבים שם את הנאום של ביבי לפני שהוא עולה, איש שלא ידעתי מאיפה הוא בא ורק אחר כך התברר למה, זה מראה על ההשפעה הגדולה של יאיר על האבא".
הוא היה מקורב אליו אתה אומר.
"כן, את גם מכירה את ביבי וגם אני מכיר את ביבי, אני חושב שלא מעניין אותו מה יכתבו עליו, ולא מעניין אותו מה יגידו עליו".
ביבי הוא כמו מחשב.
"הוא כמו מחשב, מי שמכיר את ביבי, גם אם תיתני לי תמונה שהוא מצולם באלכסון, אז לא מעניין אותו. אבל אם שרה נתניהו על זווית לא נכונה אז מצלצלים לזאביק רובינשטיין ב-2 בלילה, שהוא מצלצל לאלוביץ', ואלוביץ' מצלצל לזה, ואחר כך מזמינים את אלוביץ' לארוחת ערב ואז ככה נוצר תיק 4000. ואת רואה מי מקיף את ביבי היום, אוריך, טופז לוק, את רואה את כל הילדים שמסתובבים סביבו".

רק ילדים שהם חברים של הילד.
"זאת מדינת ישראל, זו לא מדינה רגילה, זו מדינה מאוד קשה".
אז למה הוא מתנהל ככה? למה הוא לא מטיח את היד על השולחן ואומר 'זוזו לי מהפרצוף, אני לא מתערב, אני לא עושה כלום, שתקו'? אני זוכרת שכשאני הייתי מוציאה איזה משהו לא עניין מהפה ליד איזה מישהו חשוב, באירוע רשמי, הייתי חוטפת מכה ברגל מסטיב או שצייצתי אז את הסיפור הזה עם אובמה, הוא רתח עליי ולא דיבר איתי איזה שבועיים בגלל זה, כאילו, הם עושים כאלה דברים, הוא (יאיר נתניהו) שם השבוע תמונה של הנשיא טראמפ וכתב 'זה הנשיא שלי', אתה בן של ראש ממשלה, אתה לא מישהו מהרחוב, אז ביבי לא עושה כלום?
"את ראית את הסרט 'קן הקוקייה'? מה שקורה בבלפור זה הרבה יותר גרוע".

למה הוא לא דופק על השולחן ואומר 'עד כאן'? 
"אתמול כשראיתי את היועץ מנדלבליט, שאני מצדיע לו, ולמה? לא בגלל שהוא הגיש כתב אישום, האומץ שלו לבוא ולהגיד, בן אדם שהיה 3 שנים מזכיר הממשלה, וכשאתה מזכיר הממשלה, אתה מזכיר של שרה נתניהו. צחי ברוורמן היה מזכיר של שרה, לא של הממשלה".
איך אתה יודע? אתה לא נמצא שם עכשיו.
"אני מכיר את צחי ברוורמן. כל מי שעובד אצל ביבי, הוא מזכיר של שרה, עובד אצלה".
אבל מה אתה חושב, למה ביבי לא עושה סוף לזה?
"הוא לא יכול, הוא פוחד ממנה פחד מוות".

למה?
"אם את חייבת 100 אלף שקל לאלפרון או 100 אלף שקל לבנק, למי את משלמת?"
אבל למה הוא פוחד ממנה? מה היא יכולה לעשות לו?
"ג'ודי את מכירה אותה לא פחות טוב ממני. בואי נחזור למנדלבליט, כשביבי אומר 'אני לא יודע, לא עשיתי', הוא (מנדלבליט) היה שם, הוא מכיר את דרך הפעולה, הוא יודע מה קורה שם, הוא יודע ששרה נתניהו שולטת בכל דבר, הוא מכיר אותה כמו כף יד, את מבינה? היה לו הרבה יותר קל לכתוב בגלל שאי אפשר היה לעבוד עליו, אז הוא יודע את סדרי הפעולות. אני רואה היום את כל שרי הליכוד וחברי הליכוד..."
אתה מדבר איתם?
"אני מדבר עם הרבה ונפגשתי עם כמה מהם. הם סופרים את הימים שביבי ילך. יש שם שלטון פחד, מי שמרים את הראש, מחסלים אותו". 

מי ייקח את הליכוד עכשיו לדעתך?     
"תקשיבי, ביבי נותן לגיטימציה לפשע. תראי מה הולך לקרות, ביבי הולך להופיע בבתי משפט כאחרון העבריינים, שבאולם השני, בטח איזה אנס או איזה מישהו, באותו מעמד, באותו אולם".   

איך התחושה שלך היום?
"כאב לי הלב על ביבי, אני נשבע לך בכל היקר לי. אבל כשהוא התחיל לדבר, אמרתי 'זהו, הבן אדם איבד את זה'". 
אתה היית מאוד פעיל בכל העניין הזה. 
"אני מכיר את החקירות האלה כבר מלפני 3 שנים".
אחרי שכל כך פגעו בך, שלטענתך סידרו לך תיק במס הכנסה, שנסגר מחוסר כלום ושום דבר, אתה מרגיש סיפוק?
"כשביבי מדבר על תפירת תיקים, זה החזיר אותי כמה שנים אחורה ואמרתי, הוא מדבר על תפירת תיקים, יושבים שם חייטים אצלו בבית, חייטים שתופרים שם מהבוקר עד הערב, מה הוא מבלבל את המוח. תופרים לכולם, ותראי מה שקרה, מה שביבי עשה לאחרים, אנשים אחרים עשו לו. ושלא יבלבלו את המוח ושלא ידברו. אם לא הייתה שרה ולא היה יאיר, ביבי היה מקבל 70 מנדטים. אבל היום הוא נמצא במצב קטסטרופלי במשפחה, אין לו מה להגיד".
הוא רצה ללכת לעסקת טיעון פעם לא? היו שמועות כאלה.
"אני כתבתי לפני שנה, שביבי צריך ללכת לעסקת טיעון מכיוון שהוא יגיע למחוזות שהוא לא רוצה להגיע אליהם, ואני כתבתי את זה לפני כמה חודשים ואני המשכתי וכתבתי ואמרתי, 'אני לא בעד שביבי ילך לבית סוהר'. אני חושב שביבי צריך להיות כמו פרשת קו 300, לסגור לו את התיקים, שילך לביתו, הוא בן 70".
למה לאולמרט לא סגרו את התיקים? למה עליו לא אמרת את זה?
"האמת היא שלא הייתי כזה פעיל כמו שהייתי אחרי אולמרט".

אנשים מברכים אותך באופן אישי?
"אנשים אומרים לי, 'אתה צדקת לאורך כל הדרך', אני נלחמתי ואמרתי 'המשפחה המשוגעת הזאת צריכה לעוף'. ואם שרה שומעת אותי עכשיו, יש משאית בחוץ בצבע אדום, היא מחכה לך, על חשבוני, היא חונה שם, ואני רוצה להעביר לה את הבית וזה יהיה היום הכי שמח בחיים, שכל הלקקנים והפחדנים כמו מירי רגב ואוחנה שר משפטים... מה שהוא אומר זו בושה וחרפה. עכשיו תקשיבי מה אני אומר, לא יהיו בחירות".
איווט ליברמן אמר שצריך לחכות עד סוף המשפט שלו.
"הוא לא אמר שהוא צריך להישאר, הוא אמר שילך ויילחם על חפותו. ואני אומר לך עוד פעם, האסימון יורד לאנשים. אתמול ישבתי בטורקיז, וישבו שם אנשים שהיו כל הזמן יורדים עליי ואומרים 'ביבי, ביבי', היום בבוקר ראיתי את אותם אנשים והם אמרו לי, 'רוני כל הכבוד, צדקת, אנחנו עם ביבי גמרנו', שאלתי אותם 'מה קרה?' אמרו, 'תשמע, כשיש החלטה על כתב אישום, אנחנו בעד המדינה ולא בעד ביבי. אנחנו אוהבים את ביבי', יורד לאנשים האסימון שביבי גמר את הסיפור".

לדעתך הם (שרה ובנימין נתניהו) יתגרשו?
"לא, הוא פוחד ממנה פחד מוות, את לא רואה שיש לו פרקינסון שהוא רואה אותה".       

 

 
ג'ודי מוזס: "ביבי, הפכת לשבוי בידי בני ביתך"

המגישה ג'ודי מוזס מתחה גם היא לפני כן ביקורת חריפה על הזוג נתניהו בתוכניתה. מוזס פנתה לנתניהו ואמרה: "פעם אשתך אמרה עליי שאני מקנאה בה כי רציתי להתחתן איתך. הפכת לשבוי בידי בני ביתך, לקית בתסמונת שטוקהולם, היית צריך לשים גבולות לשניהם. איך היית אומר לכל אחד שהיית מדבר איתו - 'תעשה מה ששרה אומרת שיהיה לי שקט'".

עוד הוסיפה מוזס: "לאשתך היה יותר מדי זמן פנוי כנראה - והיא הרעילה - המדינה לא כזה חשובה לך. אני מנסה לתת לך הנחה. בטוח היית רוצה ללכת אבל הם לא יתנו לך בבית הזה לפרוש".

על תיק 2000 אמרה: "עצוב מאוד ההשחרה על ידיעות אחרונות - זה כלי תקשורת עצמאי. בכל כלי תקשורת יש בעלים שלעיתים מתערבים וזה לגיטימי. זה עסק פרטי. האמת היא נר לרגלי העיתונאים. העבירו את העם שטיפת מוח דמונית על אח שלי (נוני מוזס). הם היו מכנים 'השטן'. הוא רק ניסה להציל אלפי מקומות עבודה".