היסטוריה: מיזם "נעים בסוף השבוע" יצא היום (שישי) לדרך ומאז הקמת המדינה, פעלה תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין תל אביב. בחודשים האחרונים פעלה לראשונה תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן והפעם המיזם יהיה משותף לארבע רשויות: תל אביב, גבעתיים, קרית אונו ורמת השרון.


ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א מטעם סיעת "חי - חילונים ירוקים" אמר: "רגע היסטורי! יום שישי 18:23 אני עולה לחנוך את קו 707 שנוסע מרמת השרון לתל אביב. רגע היסטורי ומרגש. יש לנו תחבורה ציבורית בתל אביב בסופי שבוע! שמחתי להיכנס למיניבוס שבקושי מצאתי בו מקום לשבת. שוחחתי עם הנוסעים שהיו מאושרים שהשירות הזה סוף סוף יצא לדרך. היה תענוג! אני קורא לכולם סעו בתחבורה הציבורית בסופי שבוע, תעודדו את כל מי שאתם מכירים להשתמש בשירות. הצלחת המיזם תלויה רק בנו!" 

מפת מיזם נעים בסוף השבוע
מפת מיזם נעים בסוף השבוע

 
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב- יפו ומחזיקת תיק התחבורה: "זהו יום היסטורי עבור תושבי תל אביב יפו ועבור הציבור בישראל, שמצביע ברגלים ועולה על המיניבוסים של שירות 'נעים בסופ״ש'. הביקושים לנסיעות עולים על התחזיות ומוכיחים את חיוניות השירות ואני כבר נמצאת בקשר עם רשויות נוספות כדי לצרפם לרשת שלנו. הערב ראיתי משפחות שנסעו לבקר קרובים ועשרות צעירים שהוקירו תודה על שסוף סוף זכו להתנייד בחופשיות באמצעות קווי השירות, ומבחינתי אם גרמנו לכך שפחות רכבים ייסעו על הכביש ופחות צעירים ינהגו אחרי בילוי, זה הישג גדול וזו מטרתה של תחבורה זמינה 24/7".

עיריית רמת גן תמשיך להפעיל בנפרד בתוך כמה שבועות את מיזם "הסבבוס" בסופי שבוע. אבל המיזם המטרופוליני גם יעבור בתחומה – בבית החולים שיבא ובדרך אלוף שדה. מערך ההיסעים המטרופוליני יתבסס על אוטובוסים בגודל קטן, הכוללים כל אחד 19 מקומות. המערך יכלול שישה מסלולים, שאורכם כ-300 קילומטרים והוא יפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין יעצור בלמעלה מ-500 תחנות.

 
שעות הפעילות, ביום שישי יהיו בשעות 02:00-18:00 ובשבת - בשעות 17:00-09:00. הקווים יצאו בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו, שייצא בכל שעה עגולה. מבחינת נגישות כל מיניבוס שלישי (כל שעה וחצי) יהיה מונגש ובנוסף, נוסע בעל מוגבלות בתנועה שיהיה מעוניין להשתמש בשירות יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום.

פירוט הקווים - תיאור כללי של המסלולים:

705

706

707

708

709

710

המאבק, גבעתיים

שכונת מורשה, רמת השרון

סוקולוב, רמת השרון

רמת החייל

סינמה סיטי, גלילות

שכונת פסגת אונו, קריית אונו

ויצמן, גבעתיים

הראשונים, רמת השרון

נווה גן, רמת השרון

בית חולים אסותא

אזורי חן

קניון קריית אונו

כצנלסון, גבעתיים

נאות אפקה

בני אפרים

גני יהושע

רמת אביב החדשה

בית חולים שיבא תל השומר

נחלת יצחק

אוניברסיטת תל-אביב

גני יהושע

נמל תל-אביב

נמל תל-אביב

דרך אלוף שדה

בית חולים איכילוב

בית חולים איכילוב

אבן גבירול

דיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר

ביצרון

כיכר רבין

כיכר רבין

כיכר רבין

אלנבי

כיכר הבימה

שרונה

בן יהודה

דיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר

העלייה

קניוןTLV

כיכר רבין

התחנה

שדרות רוטשילד

אלנבי

הר ציון ולבון

יד אליהו

נמל תל-אביב

שוק הפשפשים

התחנה

פלורנטין

נווה עופר

משה דיין

גני יהושע

יפת, יפו

שוק הפשפשים

אצטדיון בלומפילד

בית חולים וולפסון

פארק מנחם בגין

 

בית חולים וולפסון

נמל יפו

נמל יפו