יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב הערב (שבת) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ההודעה על ההחלטה על הגשת כתב אישום נגדו: "מדינת ישראל היא מדינה חזקה. אף אחד ממנהיגי המדינה, מימין ומשמאל, לא העז לחשוב שהמדינה היא שלו, ובלעדיו אין למדינה זכות קיום. אף אחד מהם לא העלה בדעתו לשסות איש באחיו, להסית איש באחיו, ולקרוא במפורש או ברמז לפגיעה של איש באחיו. הקשבתי כאוב וגאה לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט".
"בנימין נתניהו הוא פטריוט ישראלי שהקדיש פרק משמעותי בחייו לשירות המדינה, לחיזוקה ולביצור ביטחונה, והוא ראוי לתודה והערכה על כך. אבל פטריוט אמיתי לא היה מחזיק את אזרחי ישראל כבני ערובה למאבקו המשפטי. מדינת ישראל ואזרחי ישראל אינם בבעלותו האישית של אף מנהיג. מי שמעך ודרך על יריביו הפוליטיים לאורך כל חייו הפוליטיים, לא חמל ולא ריחם עליהם גם בשעותיהם הקשות ביותר - הוא האחרון שיכול כעת לגייס את תמיכת הציבור ולהסית נגד חוקרים, להסית נגד שופטים ולהסית נגד פרקליטים", הוסיף.
עוד אמר גנץ: "נתניהו הוא זה שעבר מאולפן לאולפן, שמח לאידו של אהוד אולמרט וקרא לו להתפטר. הוא זה שאמר, כי: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות קיים חשש, שיכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא על בסיס האינטרס הלאומי". מי שהוביל מסע הסתה קשה וכואב כנגד ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, מסע שנגמר באסון לאומי כבד, צריך לדעת היטב את מחירן המסוכן של מילים העלולות להפוך חלילה לכדורי מוות".

גנץ לחברי הליכוד: "קורא לשותפות איתכם"

יו"ר כחול לבן פנה בהמשך דבריו למנהיגי הליכוד: "אני מכבד אתכם ואני קורא לשותפות איתכם. גם אם איננו מסכימים על הכל, אתם, כמו חבריי וכמוני, שותפים לערכים הציוניים של שותפות ואחדות, של בטחון ללא פשרות, כלכלה חזקה וחברה מאוחדת. זה הזמן שלכם להניח את הפחדים ואיומי העבר בצד, ולהצעיד את החברה הישראלית כולה לעידן חדש של ריפוי והחלמה. לאור הנסיבות, אני קורא להקים ממשלת אחדות רחבה ככל הניתן בראשותי.  אני אכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות, בזמן שנתניהו יוכל להתמודד עם ענייניו המשפטים. אם יזוכה - הוא יוכל לחזור ולכהן כראש ממשלה. זו האלטרנטיבה היחידה למנוע בחירות מיותרות, שרק אדם אחד רוצה בהן בניגוד לרצון העם ולצרכיו. מנהיגי הליכוד, זה הזמן להשמיע את קולכם!".
"אני קורא גם לתומכי נתניהו וגם למפגינים נגדו - בדמוקרטיה שלנו מותר לכל אזרח למחות ולהביע את דעתו. אבל אני פונה אליכם ומבקש - שימרו על גבולות המחאה הלגיטימית. אל תרימו יד על אדם, אל תאבדו אמונה במוסדות שלטון החוק, שהם הם, הבסיס לתפקודה החוקי של המדינה. לא נתנו לאף אויב חיצוני ולאף יריב פנימי להחליש את הרוח הישראלית. כך היה בעבר, כך בהווה וכך יהיה בעתיד".
"בשם רוב אזרחי ישראל מכל קצות הקשת הפוליטית, מהצפון לדרום, דתיים וחילונים, יהודים וערבים, אני מאחל לבנימין נתניהו לצאת חף וזכאי ממשפטו. אני באמת יכול להבין את כאבו. אבל בשם אותו הרוב אזרחי ישראל אני דורש ממנו לכבד את ההפסד בבחירות, לכבד את החלטות המערכת המשפטית שבראשה עומדים האנשים שהוא מינה לתפקיד, לכבד את רצונו של רוב העם, לפרוש מתפקידו ולהיאבק על חפותו. אזרחי ישראל לא יהיו בני ערובה של אף אדם, של אף מנהיג".

מהליכוד נמסר: "אחרי שלא הצליח להקים ממשלה, בני גנץ מציע להקים ממשלה בראשותו. אם כחול לבן יעמידו יו״ר אחר במקום בני גנץ, נשקול להציע להם להוביל ברוטציה".